vrijdag, 5. oktober 2007 - 10:45

Verhuizen naar Leeuwarden? Geef het via internet door!

Leeuwarden

Iedereen die naar of binnen de gemeente Leeuwarden verhuist kan dit voortaan eenvoudig via internet aan de gemeente Leeuwarden doorgeven. Je hoeft er niet speciaal meer voor naar het Stadskantoor te komen. Het digitale verhuisformulier is het nieuwste product van het digitaal loket op www.leeuwarden.nl. Met zo’n 10.000 verhuizingen per jaar is de nieuwe dienst een welkome aanvulling op het bestaande digitale aanbod.

Met behulp van DigiD kunnen (nieuwe) inwoners via het digitaal loket op www.leeuwarden.nl een digitaal verhuisformulier invullen. Dit kan vanuit iedere plaats in Nederland. De verhuizer en de eigenaar van het pand (vaak dezelfde persoon) ontvangen na verwerking een bevestiging. Eventuele fouten in de Gemeentelijke Basisadministratie worden hiermee voorkomen. De gemeente Leeuwarden geeft de adreswijziging ook automatisch door aan de gemeente waar de nieuwe inwoner vandaan komt.

Het digitaal loket van de gemeente Leeuwarden heeft in het najaar van 2006 een ander gezicht en een andere inhoud gekregen. Voorheen kon je er vooral informatie over gemeentelijke producten en diensten terugvinden. Sindsdien kun je een aantal producten ook volledig elektronisch afhandelen. Zo is het nu mogelijk via internet meldingen te doen over een losse stoeptegel, een kapotte lantaarnpaal of andere vormen van overlast in de woon- en leefomgeving. Daarnaast kan via het loket een afspraak gemaakt worden om bijvoorbeeld een paspoort of rijbewijs aan te vragen. Burgers kunnen via de eigen persoonlijke internetpagina verschillende zaken met de gemeente regelen en de status van hun lopende aanvragen bekijken.
Provincie:
Tag(s):