donderdag, 22. februari 2007 - 19:54

Vodafone start met reclame op je mobieltje

Maastricht

Vodafone Nederland introduceert reclame op mobieltjes als onderdeel van haar Mobile Plus strategie. Vodafone begint met een propositie voor twee segmenten in de zakelijke markt: verzekeringsagenten en apothekers. Zij krijgen makkelijk toegang tot gratis vakinhoudelijke informatie, gecombineerd met reclame, op hun mobiele telefoon.

Jeroen Hoencamp, Directeur Zakelijke Markt Vodafone Nederland: 'Reclame en mobiele telefonie zijn een winnende combinatie want zowel adverteerders als klanten profiteren van dit soort nieuwe diensten. We zijn trots dat we deze eerste propositie met onze partner I-Wood introduceren en we zullen in de toekomst ook mobiele reclame proposities
voor andere zakelijke segmenten introduceren.'

Vodafone Nederland start het mobiele reclame initiatief in samenwerking met het Nederlandse bedrijf I-Wood. Vodafone biedt de twee gebruikersgroepen een combinatie van een aantrekkelijk mobieltje, tariefplan en toegang tot specifieke informatie, waar en wanneer dan ook. In ruil daarvoor krijgen deze klanten reclame en relevante content aangeboden op hun mobieltje.

De reclames en gratis informatie voor verzekeringsagenten wordt geleverd door het Dutch Insurance Network (DIN) waardoor ze direct mobiel kunnen beschikken over relevante klantinformatie of financiële rekenmodellen. Apothekers ontvangen reclame en informatie van een uitgever in de gezondheidszorg. Vodafone Nederland wil dit mobiele
reclamemodel uitbreiden naar andere gebruikersgroepen.
Categorie:
Tag(s):