maandag, 24. december 2007 - 22:19

Woning uitgebrand door gesprongen kaarshouder

Delft

Maandagavond rond acht uur is als gevolg van een gesprongen glazen kaarshouder brand ontstaan in een eengezinswoning aan de Sowetostraat in Delft. De bewoonster is in verband met rookklachten voor controle op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis gegaan.

De 48 jarige bewoonster was alleen thuis en had in de woonkamer een brandende kaars in glazen houder op een kleedje op de salontafel staan. Toen zij boven wat spullen ging pakken hoorde zij de glazen houder springen. Toen zij beneden kwam stond het weggestroomde kaarsvet op de salontafel al in brand. Met een deken probeerde zij het vuur te blussen. Toen dat niet lukte gooide zij een jas eroverheen.Vervolgens vloog ook deze jas in brand.Daarna belde de bewoonster de brandweer en waarschuwde de buren.

Bij aankomst van de brandweer sloegen de vlammen aan de voor-en achterzijde uit het pand. De brand kon snel door de brandweer worden geblust. De naastgelegen woningen liepen geen schade op.
Een vriendin van de gedupeerde bewoonster zal haar tijdens de kerstdagen onderdak verlenen.

De woonkamer brandde volledig uit. De rest van de woning liep ernstige rookschade op. De schade bedraagt circa 90.000,- euro.
Provincie:
Tag(s):