woensdag, 13. augustus 2008 - 10:33

Bedrijven en instellingen reageren slecht op klantenvragen via e-mail

Groningen

In 38,6 procent van de gevallen wordt er slecht gereageerd op emails aan bedrijven en organisaties. Een kwart van de emails wordt überhaupt niet beantwoord. Inhoudelijke reacties op online gestelde vragen worden matig tot zeer slecht beoordeeld door klanten. Dit blijkt uit het online mystery shopping onderzoek van Shopcontrol.

Van de in totaal 500 gestelde vragen werd slechts de helft binnen een dag beantwoord. Meer dan een kwart van de vragen werd helemaal niet beantwoord. En van alle gestelde vragen ontving slechts 36% een ontvangstbevestiging. Als een vraag beantwoord wordt, ontvangt men doorgaans binnen een of twee dagen antwoord.

Energieleveranciers reageren het slechts van de vijf onderzochte branches; 45% reageert zeer slecht tot matig op online klantvragen. Gevolgd door autobedrijven met 44%. Ook reisbureaus en gemeenten komen niet goed uit het onderzoek naar voren. Op respectievelijk 36% en 37% van de online klantvragen wordt zeer slecht tot matig gereageerd. Zorgverzekeraars presteren nog het beste van de vijf branches met 31% slecht beoordeelde reacties op online klantvragen.
Categorie:
Tag(s):