donderdag, 18. december 2008 - 11:00

Dynabyte gaat haar garantiepraktijk aanpassen

Het bedrijf Dynabyte heeft de Consumentenautoriteit toegezegd dat het zich in de toekomst zal houden aan de regels voor garantie & conformiteit. Hiertoe heeft het bedrijf zich verplicht naar aanleiding van onderzoek door de Consumentenautoriteit.

De consument die bij Dynabyte computers koopt, krijgt op grond van deze toezegging zijn wettelijke rechten als een product niet voldoet of als het eerder kapot gaat dan verwacht had mogen worden. Marije Hulshof, directeur Consumentenautoriteit: 'Dynabyte zet hiermee een belangrijke stap. Het bedrijf neemt zijn verantwoordelijkheid als detaillist en toont zich een serieus aanspreekpunt voor consumenten als het gekochte product gebreken vertoont. Met deze duidelijkheid is de consument geholpen.'

Dynabyte heeft erkend dat zij de regels van het consumentenrecht op het gebied van garantie & conformiteit in het verleden niet altijd goed heeft nageleefd. Daarom was het bedrijf bereid hierover met de Consumentenautoriteit afspraken te maken voor de toekomst, waarmee snel duidelijkheid wordt geschapen voor consumenten. De afspraken zijn in lijn met de wet.
Categorie:
Tag(s):