De reden is dat per wedstrijd maar 10 procent van alle kaarten naar de Nederlandse fans gaan, zo blijkt uit een rapportage van de actualiteitenzender Netwerk. De UEFA steekt zestig procent van de kaarten in eigen zak die vervolgens grotendeels commercieel verdeeld worden onder sponsors en andere belangrijke bobo’s .
Daarnaast blijkt een deel van de kaarten voor de loting al verkocht te zijn aan private ticketbureaus die ze vervolgens met allerlei arrangementen duur doorverkopen.
De KNVB ontvangt van de UEVA 5600 kaartjes voor iedere wedstrijd van Oranje. De helft hiervan gaat naar de supportersvereniging, de andere helft naar relaties en sponsors van de KNVB.
Op 7 juni gaat het Europees Kampioenschap voetbal van start en zullen de meeste Oranjesupporters het moeten doen met een oranje dekzeil van de bouwmarkt en lege kratten voor met maken van een eigen tribune in de tuin.
donderdag, 29. mei 2008 - 13:06
'Europees Kampioenschap voetbal voor bobo’s'
Amstelveen
De commercie draait op volle toeren en sommige straten in Nederland beginnen te veranderen in een warme oranje gloed. ‘Noodgedwongen’ bouwen steeds meer mensen in hun voor- of achtertuin hun eigen tribune die ze met vrienden of buren gaan delen om gezamenlijk naar het Europees Kampioenschap voetbal te kijken omdat een kaartje voor een wedstrijd gewoonweg niet te bemachtigen is tegen een normale prijs.
Categorie:
Tag(s):