zaterdag, 7. juni 2008 - 9:18

Friezen geven meer uit aan oranjeproducten

Amsterdam

Nu het EK is begonnen stijgt ook de Oranjekoorts qua consumptie van Oranjeproducten in de Nederlandse supermarkten. In de afgelopen periode heeft 6.5% (week 21; 4.9%) van alle Nederlandse huishoudens een oranje product gekocht.

Dit blijkt uit cijfers van het GFK. De meest verkochte artikelen van de afgelopen week zijn resp.; Pepsi Max met de aanvoerdersband, kratje bavaria met EK-toto, Buys EK Zoenen, M&M’s Oranje Editie (peanut) en de Heinekenblikjes met de Trom-pet.

Uit het onderzoek blijkt tevens dat de Oranjekoorts meer heerst dan gemiddeld onder tweeverdieners, welgestelde gepensioneerden maar met name onder huishoudens met kinderen.

Oranjeproducten werden in de afgelopen week in verhouding vaker gekocht in het Noorden van het land. Met name in Friesland worden in verhouding veel oranjeproducten afgezet. In de 3 grote steden moet de Oranjekoorts nog ontbranden (3,5%).

Koninginnedag 2008 lag de verkoop van oranjeproducten echter hoger met 7,8%. Tijdens het WK 2006 was vlak voor de toernooistart het niveau van Koninginnedag al bereikt.
Provincie:
Tag(s):