dinsdag, 7. oktober 2008 - 19:51

Grote drukte op de Woonbeurs Amsterdam 2008

Amsterdam

De Woonbeurs Amsterdam heeft dit jaar maar liefst 91.765 bezoekers getrokken. Daarmee ligt het bezoekersaantal ruim 3% hoger dan vorig jaar. De kredietcrisis heeft dan ook geen groot effect gehad op het aantal verkochte kaarten. Er was veel aandacht voor persoonlijk advies en daarmee was de Woonbeurs Amsterdam een aantrekkelijke plek voor iedereen die zich bezig houdt met wonen en interieur. Zes dagen lang, van dinsdag 30 september t/m 5 oktober, was het woonevenement van dé woon- en buitenbladen een plek om inspiratie op te doen bij meer dan 300 woonexperts.

Meer nog dan voorgaande jaren was het onderscheid in verschillende stijlen zichtbaar en zo was er voor elke bezoeker wat wils. Centraal in de 4 hallen waren de 3D presentaties van de woonbladen. Ook hier was de ervaringsdeskundigheid duidelijk zichtbaar.

Dat de Woonbeurs ook binnen de branche een prominente plek heeft ingenomen, werd zichtbaar door de grote aanwezige namen. Piet Boon, Roderick Vos en Jurgen Bey waren aanwezig en er was o.a. werk te zien van Richard Hutten, Kiki van Eijk, Marcel Wanders en Ahrend.

Nieuwe producten, concepten en volledige collecties waren te bewonderen. Zo bewaarde Leolux de lancering van nieuw en jeugdig label ‘Pode’ speciaal voor de Woonbeurs Amsterdam. Boretti introduceerde een keukenlijn en het nieuwe label Blitsdesign onder leiding van Jan Habraken, toont aan dat designproducten niet per definitie duur geprijsd hoeven te zijn. De grote hoeveelheid geboden adviezen, de ontelbare woonaccessoires, kwalitatief hoogstaande merken maar ook de ingenieuze vernieuwende ontwerpen maakten de Woonbeurs Amsterdam dan ook tot een ultieme woonbeleving!
Categorie:
Tag(s):