vrijdag, 13. juni 2008 - 18:21

Lachende beelden Heerlen groot succes

Heerlen

De beeldententoonstelling ‘Alledaagse mensen bezoeken Heerlen’ is een doorslaand succes. Dit concludeert het Maastrichtse internetonderzoeksbureau Flycatcher. Zij maakt duidelijk dat honderdduizenden mensen ermee in contact zijn gekomen en dat een nog groter aantal erover gehoord of gelezen heeft. Van de respondenten die de beelden daadwerkelijk hadden gezien, gaf maar liefst 75% aan het initiatief positief tot zeer positief te vinden voor het imago van Heerlen. Een bijna even groot aantal was van mening dat de stad er als koopstad aantrekkelijker door is geworden.

De gemeente Heerlen heeft inmiddels besloten om twee beelden uit de expositie aan te kopen. Ook wordt er budget gereserveerd om de beelden in optimale conditie te houden. De beelden zijn vanwege hun kwetsbaarheid niet geschikt om op grote schaal permanent te exposeren. Ook zal het verrassingseffect na enige tijd verdwijnen. Om toch een blijvende herinnering te houden aan dit mooie particuliere initiatief besloot het college om twee beelden aan te kopen.
Provincie:
Tag(s):