zaterdag, 7. juni 2008 - 16:48

Landelijke prijs voor klantencarrousel politie

Groningen

Het project Klantencarrousel van onderzoeker Johan Huizing van Regiopolitie Groningen heeft een prestigieuze landelijke prijs gekregen. De digitale methode, waarbij de tevredenheid van burgers over de politie wordt gemeten, is door de Markt Onderzoek Associatie uitgeroepen tot het meest innovatieve, zogenoemde feedbackproject.

De jury, onder voorzitterschap van prof.dr. Pieter Vijn van de Nyenrode Business Universiteit, noemt de Klantencarrousel ‘een doorbraak in denken en uitvoering’ bij de politie. De jury schrijft ook dat ze onder de indruk is over innovatieve manier waarop in Groningen de traditionele meting naar de mening van burgers over de politie is omgezet naar een methode die per contactsoort verbeteringen oplevert en daarmee leidt tot vergroting van het vertrouwen in de politie. Regiopolitie Groningen troefde Yamaha Motor Europe af die tweede werd.

De filosofie achter de Klantencarrousel is niet in beeld te krijgen hoeveel mensen tevreden zijn over de politie maar juist het percentage ontevredenen, toegespitst op het soort van het contact dat er met de politie is geweest.
Provincie:
Tag(s):