dinsdag, 18. november 2008 - 15:51

Man met goed verzorgd uiterlijk symbool voor succes

Amsterdam

De Nederlandse man is zeker klaar voor de nieuwe gezichtsverzorgingslijn. Dat blijkt uit onderzoek van Gillette onder 18.000 mannen en vrouwen in 16 Europese landen, de VS en Canada: 71% van de Nederlandse mannen ziet het scheren als een belangrijk verzorgingsmoment, tegen een internationaal gemiddelde van 63%. Uit de resultaten blijkt verder dat de man die kiest voor comfort en verzorging ook nog eens wordt gezien als succesvol. Een gladgeschoren en gezonde huid en een lekker geurtje blijken symbool te staan voor succes. Allerlei aspecten van de relatie tussen uiterlijke verzorging van de man en kansen op succes werden onderzocht. Wat blijkt: 60% van de mannen en zelfs 70% van de vrouwen associeert gladde kaken met succes.

Top 3 kenmerken die worden geassocieerd met een succesvolle man:

Mannen: Vrouwen:
1. modieuze kleding 1. lekker ruiken
2. gladgeschoren kaaklijn 2. gladgeschoren kaaklijn
3. lekker ruiken 3. modieuze kleding

Gillette introduceert met de nieuwe Gillette Series-gezichtsverzorgingslijn een aanvulling op het belangrijkste verzorgingsmoment van de man: het scheren. De gezichtsverzorgingslijn omvat verschillende verzorgingsproducten die de huid voorbereiden op het scheren, beschermen tijdens en verzorgen na het scheren. Daarnaast introduceert Gillette een Fusion-scheersysteem met een opvallend nieuw design: Fusion Phenom. Alle nieuwe producten zijn vanaf 5 januari 2009 verkrijgbaar in de supermarkt en drogisterij.
Categorie:
Tag(s):