maandag, 14. juli 2008 - 14:17

Peugeot 407 en SW opvallende verschijningen

Breukelen

Met hun sportieve en gedurfde uitstraling in combinatie met het efficiënte rijgedrag zijn de 407 en de SW opvallende verschijningen. De 407 Berline beleefde zijn wereldpremière tijdens de Salon van Genève, de SW kwam aan het eind van de zomer in dat jaar op de markt. Sinds die tijd maken ze deel uit van de lange geschiedenis van de 4-serie van Peugeot, die teruggaat tot 1934 met de komst van de 401.

Met gedurfde en sportieve elegantie gekoppeld aan efficiënt rijgedrag gaven de 407 Berline en SW meteen al wat meer pit aan het M2-segment, het segment van de hogere middenklasser voor het vaak wat traditioneel ingestelde publiek.

Peugeot heeft de 407 dan ook ontwikkeld voor mensen die belang hechten aan het uiterlijk van een auto, de technische eigenschappen en het rijplezier. Vooral de SW is enorm veelzijdig en kan gebruikt worden voor recreatieve doeleinden, met familie of vrienden, of voor het werk.

De 407 … Een leeuw in hart en nieren …
Een van de aantrekkelijke eigenschappen van de 407 schuilt in het katachtige uiterlijk en de originele vormgeving – schuin naar voren geplaatste voorruit, lang aflopende achterruit – een auto met een uniek karakter.

De voorkant toont duidelijk een verwantschap met de leeuw van het merk. De grote koplampen en luchtinlaat getuigen van een perfecte harmonie tussen de techniek en de gedurfdheid van het ontwerp. Met dit dynamische karakter heeft de 407 de toon gezet voor een nieuwe generatie auto´s van het merk.

Het katachtige komt natuurlijk ook terug in de uitzonderlijke wegligging, waarbij gekozen is voor de beste technieken en een aangepast onderstel voor meer efficiëntie en comfort.



Deze krachtige eigenschappen worden in 2006 aangevuld met twee technisch geavanceerde motoren: de imponerende 2.7 l V6 HDiF en de dynamische 2.2 l HDi Twin-turbo, beide standaard met roetfilter.

In de tussentijd verschijnt in november 2005 een derde model dat opzien baart: de 407 Coupé.
Met zijn pure, expressieve uitstraling en uitzonderlijk rijgedrag past ook dit nieuwe model perfect in het plaatje van een eigentijdse Grand Tourisme.

Het succes van de 407 in Europa werd niet alleen bepaald door de geraffineerde styling en de hoogwaardige eigenschappen, maar ook door andere zaken zoals het veroveren van de titel "Auto van het jaar" in Spanje en een aantal landen in het Midden-Oosten en rond de Perzische Golf.

Eind april 2008 waren er al 753.741 Peugeots 407 verkocht in 130 landen. Deze kwamen allemaal uit de fabriek van Rennes, waar alle modellen van platform 3 van de groep PSA Peugeot Citroën worden gemaakt:

487.676 Berlines
236.529 SW's
29.536 Coupé's

In totaal is 77% uitgerust met een HDi-dieselmotor, in de eerste 4 maanden van 2008 was dat zelfs 86%.

Als klanten van de belangrijkste Europese landen wordt gevraagd waarom hun keuze op de 407 viel, geven ze als voornaamste reden dat ze voor het design gevallen zijn. De 407 scoorde op dat punt ver boven het gemiddelde in het segment (in sommige landen dubbel zo hoog). Daarna werden comfort en uitrustingsniveau als redenen aangevoerd.

In 2008 … De nieuwe 407
De 407 weet zich met zijn karakteristieke en eigentijdse lijnen, net als de 208 en de 308, duidelijk te onderscheiden in zijn segment.
Onderzoek in Duitsland heeft aangetoond dat dit model vertrouwen schept, een goede restwaarde heeft, betrouwbaar is en weinig onderhoud vergt.

Zoals elke Peugeot heeft deze auto een ongeëvenaarde wegligging en perfecte rijeigenschappen. Dit alles in combinatie met een optimale veiligheid, ultiem rijplezier en exclusief comfort.


In de loop van deze zomer wordt de 407 op een aantal punten nog verder verbeterd om zo tegemoet te komen aan de verwachtingen van zijn klanten.


Een subtiel aangepast design voor een elegantere vormgeving aan binnen- en buitenkant. De dynamische en gewaagde stijl blijft natuurlijk behouden.
Een verhoogd comfort door nieuwe uitrusting, zoals de parkeerhulp vóór en het nieuwe communicatiesysteem.

Dit alles wordt gecombineerd met een ruim aanbod aan geavanceerde 4- en 6-cilinder HDi-dieselmotoren, de favoriet van de 407.

De 2.0 l HDi-motor heeft voortaan een vermogen van 103 kW (ong. 140 pk),
3 kW meer dan de vorige versie. Met een verbruik van 5,6 l/100 km en een verminderde CO2-uitstoot van 150 g/km is hij bovendien zuiniger en milieuvriendelijker. Deze motor voldoet nu al aan de toekomstige Euro 5-norm.
Het roetfilter is inmiddels in alle landen standaard doorgevoerd op de 407-modellen met HDi-dieselmotor. Vanwege het lage brandstofverbruik en de beperkte CO2-uitstoot (slechts 140 g/km voor de Berline en de SW) is vooral de 110pk 1.6HDiF interessant.

Prijzen
De prijs begint bij EUR 25.350 voor de Berline SR 1.8-16v; deze is voortaan standaard voorzien van de RD4 radio MP3 speler en stootstrips in carrosseriekleur.
Met de 110pk 1.6-16v HDiF kost de Berline SR EUR 28.200.
De meerprijs voor de SW bedraagt EUR 1.400 op SR-niveau en EUR 1.800 bij de versies met glazen panoramadak.

De nieuwe 2.0 l Bioflex-motor, die werkt op E85-brandstof, is leverbaar op ST-niveau, en kost als Berline EUR 29.100 of als SW EUR 30.900.

Er komen twee “Pack Business�, te weten:
Pack Business 1 (EUR 995) bestaande uit de nieuwe RNEG (kleurennavigatie met Bluetooth en radioCDspeler met MP3) en 16 inch lichtmetalen velgen, met een klantvoordeel van EUR 605.
Pack Business 2 (EUR 1.995) bestaande uit RT5 (kleurennavigatie met telefoon, 30 Gb harde schijf, radioCDspeler met MP3), lichtmetalen velgen in 16 of 17 inch, en parkeerhulp voor en achter. Voordeel voor de klant is EUR 2.425.

Introductie-aanbod
Op de 407 ST modellen geldt een introductieaanbod van Pack Business 2 voor de prijs van Pack Business 1, ofwel in totaal een voordeel van maar liefst EUR 3.425.

De nieuwe 407 zal begin september in de Nederlandse showrooms te zien zijn.

Breukelen, 10 juli 2008

De nieuwe 407 weet zich met zijn geraffineerde design goed te onderscheiden

De veranderingen aan de buitenkant
Aan de voorkant zijn de nieuwe 407 Berline en SW voorzien van een aangepaste luchtinlaat. Dit voor het merk zo belangrijke stijleffect ziet er mooier en luxer uit en zorgt toch voor een robuuste en technisch hoogwaardige uitstraling.

De luchtinlaat wordt bedekt door een licht gewelfde grille. Deze is geheel in chroom uitgevoerd en bestaat uit een fijn raster met drie horizontale strips. Door de positie van de strips is er een mooie lichtinval, waardoor de grille beter opvalt en de mechanische elementen worden beschermd zonder dat de koelfunctie verloren gaat.

Voor nog meer bedieningsgemak kan de klanten voortaan ook kiezen voor een parkeerhulp met sensoren in zowel de achter- als de voorbumper.

Een ander onderscheidend detail zijn de stootstrips op de flanken, die voortaan op alle versies in de kleur van de carrosserie zijn gespoten en voorzien van een chromen strip.

De achterkant van de nieuwe 407 Berline is geïnspireerd op de sportieve en exclusieve uitstraling van de Coupé.

De nieuwe achterbumper is groter en heeft net als de Coupé een ‘diffuser-look’ waarmee de 407 Berline er robuust en tegelijkertijd exclusief uitziet. De smalle naden tussen de verschillende carrosseriedelen en de manier waarop de vier sensoren van de parkeerhulp zijn weggewerkt, geven een goede indruk van de zorg die is besteed aan de afwerking van de auto.
Verder kreeg de auto nieuwe achterlichten met deels helderrood en deels doorzichtig glas.

Ook de achterkant van de nieuwe 407 SW is duidelijk veranderd met een gewijzigde achterbumper en nieuwe achterlichten. Aan de achterzijde vinden we een nieuwe bumper met sterkere rondingen, met ingebouwde sensoren voor de parkeerhulp en voorzien van stootstrips met een chroomrand.

De nieuwe achterlichten zijn dankzij de opvallende lichtdiodes heel uitgesproken, net als bij de 407 Coupé. De helderrode achterlichten geven de auto een hoogwaardige uitstraling.

Nog sportiever met 18" wielen…
De aluminium 18 inch wielen die tot dusver alleen op modellen met V6-motoren werden gemonteerd, zijn voortaan ook leverbaar op de versies met een viercilinder 2.2 l HDi-motor van 170 pk (zowel voor Berline als voor SW).

De buitenmaten
Bij het nieuwe model is de overhang achter iets langer. Toch blijft de totale lengte van de Berline beperkt tot net geen 4,70 m:
Berline: 4.691 mm (+ 15 mm)
SW: 4.765 mm (+ 2 mm)

De overige maten zijn hetzelfde als van de huidige 407.

De veranderingen aan de binnenkant ...
Het weldadige interieur van de 407 is op een nog hoger plan gebracht dankzij de keuze van de materialen en de mooi afgewerkte bekleding.

Het dashboard, de sierringen rondom de luchtroosters, de portiergrepen, maar ook de strips op de portierpanelen zijn vanaf het tweede niveau in glanzend zwart uitgevoerd, wat doet denken aan pianolak.. De "square" metalen of "carmin burl" houten decorstrips in de 407 Berline en de SW of de "alcan-grijze" in de 407 Coupé worden hierdoor mooi geaccentueerd.

Het dashboard is bij de basismodellen voorzien van donkergrijze strips en de sierringen rondom de rooster en de strips op de portierpanelen zijn uitgevoerd in zilver-satijn. Geheel in lijn met de rest van het interieur zijn ook alle draaiknoppen en toetsen op het dashboard bij dit model voorzien van subtiele chroomaccenten.

De nieuwe 407 - Een uitgebreid aanbod aan motoren
Het motoraanbod van zowel benzine- als dieselmotoren is heel uitgebreid en bestaat uit vier- en zescilindermotoren die gekoppeld zijn aan handgeschakelde en automatische versnellingsbakken. Er is dan ook voor ieder wat wils:

De benzinemotoren:
1.8 l 16V – 92 kW (ong. 125 pk) – 170 Nm bij 3.750 omw/min – handgeschakelde vijfversnellingsbak;
2.0 l 16V – 103 kW (ong. 140pk) – 200 Nm bij 4.000 omw/min – handgeschakelde vijfversnellingsbak of automatische vierversnellingsbak;
2.2 l 16V – 120 kW (ong. 163 pk) – 220 Nm bij 4.150 omw/min – automatische vierversnellingsbak;
3.0 l 24V – 155 kW (ong. 211 pk) – 290 Nm bij 3.750 omw/min – automatische zesversnellingsbak.

De HDi-dieselmotoren met roetfilter
1.6 l 16V – 80 kW (ong. 110 pk) – 240 Nm bij 1.750 omw/min - handgeschakelde vijfversnellingsbak:
2.0 l 16V – 100 kW (ong. 136 pk) – 320 Nm bij 2.000 omw/min – automatische zesversnellingsbak;
2.0 l 16V – 103 kW (ong. 140 pk) – 320 Nm bij 2.000 omw/min - handgeschakelde zesversnellingsbak;
2.2 l 16V Twin-turbo – 125 kW (ong. 170 pk) – 370 Nm bij 1.500 omw/min - handgeschakelde zesversnellingsbak;
2.7 l V6 24V – 150 kW (ong. 204 pk) – 440 Nm bij 1.900 omw/min - automatische zesversnellingsbak.

Bij alle HDi-dieselmotoren met roetfilter mag onder bepaalde omstandigheden tot 30% biodiesel bijgemengd worden.

Nieuwe modellen op biobrandstof
Een aantal uitvoeringen is leverbaar met een 2.0 l "Bioflex" motor die werkt op bio-ethanol E85.
2.0 l 16V – 103 kW (≈140 pk) – 200 Nm bij 4.000 omw/min – handgeschakelde vijfversnellingsbak.


407 - Steeds milieuvriendelijker
Al vanaf de ontwerpfase streefde Peugeot voor de 407 naar een optimaal compromis tussen dynamische eigenschappen, verbruik en uitstoot.
Om het gewicht van de auto binnen de perken te houden en toch topprestaties te leveren, is besloten om veel lichtmetaal te gebruiken voor de grotere onderdelen van de wielophanging. Hierbij is gekozen voor Cobapress-aluminium voor complexe onderdelen (o.a. fuseesteun veerpoot vóór). Ook de motorkap is gemaakt van aluminium, daarnaast is er veel gebruik gemaakt van staal met een hoge elasticiteitsgrens.

Het brandstofverbruik is beperkt dankzij de vloeiende aerodynamische lijnen van de carrosserie, de elektrische stuurbekrachtiging bij de meeste uitvoeringen en de airconditioning met elektronisch geregelde compressor.
Het verbruik van de 407 Berline en SW met 1.6 l HDiF-motor van 80 kW (ongeveer 110 pk) bedraagt slechts 5,3 l/100 km, de CO2-uitstoot bij deze modellen blijft beperkt tot 140 gr/km.
Buitengewoon interessante waardes voor een auto in het M2-segment die de nieuwe 407 erg aantrekkelijk maken, vooral voor bedrijven met grotere wagenparken.

De nieuwe 2.0 l HDiF-motor is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak en voldoet nu al de Euro 5 norm die vanaf 2009 geldt voor alle nieuwe auto's en vanaf 2010 voor alle auto's. Deze nieuwe norm stelt strengere eisen aan de uitstoot van koolwaterstoffen, stikstofoxiden en roetdeeltjes.
Terwijl het vermogen is gestegen van 100 tot 103 kW is het verbruik en de CO2-uitstoot gereduceerd (150 gram in plaats van 155 gram).
Deze motor wordt vanaf juli 2008 geleidelijk aan geïntroduceerd ter vervanging voor de 2.0 l HDiF Euro 4 van 100 kW (136 pk).

De nieuwe 407 - Een bijzondere balans tussen comfort en wegligging
Het rijgedrag van de 407 wordt bepaald door verschillende factoren, zoals de vormgeving, de constructie en afstelling van de wielophanging, maar ook door de uitstekende torsiestijfheid van de structuur.

De Berline en de SW hebben een voortrein met dubbele triangels met "losse" fusees waardoor de auto zich altijd zeer exact laat sturen.
De multi-link achteras met flexibele traverse geleidt elk wiel strak waarbij de belasting van de auto nauwelijks invloed heeft. Het geheel is op een lichtmetalen traverse gemonteerd die zodanig is bevestigd dat elk wiel afzonderlijk altijd de ideale stand ten opzichte van het wegdek heeft. Door de schuin geplaatste schokdempers en veren is de bagageruimte bijzonder royaal.

De schokdemping van de 407 is altijd van topniveau en de uitvoeringen met zescilinder benzine- en HDi-dieselmotoren hebben een variabele schokdemping die per wiel wordt geregeld. De dempingskarakteristiek wordt voortdurend aangepast aan de rijstijl en -omstandigheden. Met een drukknop kan de bestuurder kiezen voor een sportiever karakter door een stuggere demping.

De 407 is in veel gevallen voorzien van elektrische stuurinrichting met een elektrohydraulische pomp die de bekrachtiging aanpast aan de snelheid van de auto, de snelheid waarmee het stuur wordt verdraaid en de olietemperatuur.
Dit zorgt voor een lichte bediening bij parkeermanoeuvres en veel "gevoel" voor de bestuurder bij ritten op hoge snelheid. Door toepassing van een elektrische pomp is het brandstofverbruik van de auto verder teruggedrongen. De instapmodellen hebben een toerentalafhankelijke stuurbekrachtiging, bij de zescilinder uitvoeringen wordt de stuurbekrachtiging elektronisch aangestuurd.

Een krachtig remsysteem dat volledig is afgestemd op het sportieve karakter van de 407 is standaard voorzien van ABS en ESP van Bosch. De ESP kan met behulp van een schakelaar op het dashboard worden uitgeschakeld en schakelt automatisch weer in bij snelheden boven 50 km/u. Verder is de 407 standaard voorzien van een noodremassistent (BAS) en automatisch inschakelende alarmknipperlichten.

De nieuwe 407 - Steeds meer comfort ...
Het luxe en dynamische interieur van de nieuwe 407 creëert een sfeer waarin het ware genieten onontkoombaar is.

De uiterst comfortabele voorstoelen zijn handmatig of elektrisch op vele manieren te verstellen. Elektrisch verstelbare stoelen zijn in sommige gevallen ook leverbaar met een geheugenfunctie voor de instellingen van de bestuurdersstoel, de buitenspiegels en de stuurkolom.
Ook de achterpassagiers zitten comfortabel op de ergonomisch vormgegeven zetels. De achterbank is in veel gevallen voorzien van een brede armsteun in het midden met een opbergvak.

Thermisch comfort
Zowel voorin als achterin is sprake van een aangenaam klimaat dankzij de automatische airconditioning met links/rechts gescheiden regeling en een gelijkmatige, indirecte verspreiding van de lucht via het rooster midden op het dashboard. De elektronische aansturing van de compressor werd aangepast, waardoor het interieur nu nog sneller op de gewenste temperatuur is.

Sommige versies zijn voorzien van zonnegordijnen voor de achterruiten, zowel bij de Berline als bij de SW. Het interieur van de SW kan altijd tegen te fel zonlicht worden afgeschermd dankzij het elektrische zonnegordijn van het panoramadak.
De gelaagde zijruiten hebben een dubbele isolerende functie; ze zorgen niet alleen voor stilte in het interieur maar ook voor thermische isolatie.

In zeer koude landen is standaard of optioneel een extra Webasto-verwarming leverbaar op modellen met een HDi-motor die door zijn efficiëntie weinig warmte aan het koelsysteem afgeeft. Dit systeem biedt de mogelijkheid om het koelcircuit van de motor vóór het starten alvast op te warmen. Daardoor is de motor na het starten veel sneller op bedrijfstemperatuur. Ook het interieur kan met behulp van de afstandsbediening gedurende een bepaalde tijd alvast worden opgewarmd.

Akoestisch comfort
Als essentiële maatstaf voor het comfort in de auto is het interieur bijzonder stil en kunnen de passagiers onderling moeiteloos met elkaar communiceren. Dit is het resultaat van een perfecte isolatie, gunstige aerodynamische eigenschappen, een geruisloze motor en een groot aantal geluiddempende maatregelen. Zijruiten van gelaagd zijn standaard of als optie leverbaar en dragen daar ook nog eens in belangrijke mate aan bij.

De communicatiemiddelen in de auto
De RD4 bestaat uit een radio/CD-speler waarop MP3-bestanden kunnen worden afgespeeld. Het systeem beschikt over een aantal nieuwe functies, zoals CD-tekst en een lijstfunctie. Er zijn twee analoge ingangen om bijvoorbeeld een USB Box op aan te sluiten (verkrijgbaar als accessoire).
Als optie is een Bluetooth® handsfree-set leverbaar die gekoppeld is aan de audio-installatie.

De RNEG is gezien de vele mogelijkheden en functies bijzonder aantrekkelijk:
- Autoradio met driedubbele tuner,
- CD-speler geschikt voor MP3- en WMA-bestanden,
- GPS navigatiesysteem met Navteq kaartmateriaal van 40 Europese landen. De kaarten zijn op een SD-kaart van 4 Gb opgeslagen. Het systeem beschikt over een Verkeersinfo-functie met filter- en omleidingsoptie. De POI-functie (Nuttige Plaatsen) biedt keuze uit een groot aantal categorieën.
- Extra RCA-aansluitingen in het dashboardkastje om losse audioapparatuur op aan te sluiten,
- Compatibel met de USB box die als accessoire verkrijgbaar is.

Dit pakket is bijzonder aantrekkelijk, zowel qua functie als qua prijs en vormt een interessant en verleidelijk alternatief voor de draagbare systemen vanwege een aantal belangrijke voordelen:
- een duidelijk bedieningspaneel dat mooi in het dashboard is geïntegreerd,
- veilig tegen diefstal of beschadiging,
- een 7 inch kleurenscherm (16/9) in kleur met 2D- of 3D-weergave (birdview), met weergave van straatnamen tot op 200 m of andere gegevens, zoals van de radio, CD, Bluetooth telefoon, boordcomputer, parkeerhulp, airconditioning (vertraagd),
- keuze uit 5 verschillende scherminstellingen, voor een persoonlijk tintje,
- spraakweergave in zeven talen,
- een eenvoudig bedieningspaneel met de belangrijkste functies (Radio, Music, Traffic, Nav, Phone) direct toegankelijk via duidelijke sneltoetsen,
- bediening op de stuurkolom voor een uiterst veilig gebruik,
- Bluetooth® voor handsfree bellen zonder de eigen GSM te gebruiken,
- de mogelijkheid om achteraf nog nuttige plaatsen (POI’s) te downloaden en toe te voegen, bijvoorbeeld locaties van snelheidsradars.

RT5 - een geavanceerd aanbod met ingebouwde telefoon
Deze set bestaat uit een MP3-autoradio, een GPS-systeem met kaartmateriaal voor heel Europa en een ingebouwde mobiele telefoon. Het systeem heeft een ingebouwde harde schijf van 30 Gb waarvan er 10 gebruikt worden voor 180 uur luisterplezier op MP3-formaat (vergelijkbaar met ca. 140 CD's), en een SIM-kaart voor de telefoon.
Vergeleken met het RNEG-systeem, beschikt dit systeem bovendien over:
- een jukebox,
- spraakbediening,
- een RCA-videoaansluiting om een film te kijken (als de auto stilstaat), naast de gewone audiofuncties,
- een USB-aansluiting in de middenconsole. Hier kan een digitale mediaspeler op worden aangesloten om gegevens te lezen of op te slaan in het systeem.
- Peugeot Urgence hulpverlening en Peugeot mobiele diensten

Met de Peugeot Urgence hulpverlening kan de auto bij een ongeval waarbij de airbags of gordelspanners afgaan, automatisch op afstand worden gelokaliseerd en kunnen de hulpdiensten direct ingrijpen. De bestuurder kan dit ook handmatig door middel van de SOS-knop (met actieve SIM-kaart in het apparaat).

Het RT5-systeem is gekoppeld aan een 7 inch high definition kleurenscherm (16/9) met weergave in 2D of 3D (birdview).


Nieuwe hulpmiddelen
De nieuwe 407 betekent nóg meer rijplezier.
De parkeerhulp vóór en achter zorgt ervoor dat de bestuurder gemakkelijk en veilig kan inparkeren. De sensoren constateren een obstakel en waarschuwen de bestuurder door een geluidssignaal maar nu ook door middel van gekleurde streepjes op het display; hoe meer streepjes des te kleiner is de ruimte. Deze functie kan desgewenst met behulp van een schakelaar worden uitgeschakeld, bijvoorbeeld bij het trekken van een aanhanger.

De cruise control met snelheidsbegrenzer is standaard of optioneel leverbaar op alle modellen. Het systeem beschikt voortaan over een "zoom"-functie waardoor de bestuurder beter zicht heeft op de diverse instellingen.

Nieuwe schakelaars op de stuurkolom
De schakelaars op de stuurkolom werden vernieuwd. De verschillende functies zijn beter binnen handbereik, functies als automatische ruitenwissers of automatische verlichting kunnen nu nog gemakkelijker worden ingeschakeld.

En nog steeds een buitengewone passieve veiligheid
Met vijf sterren in de test van EuroNcap met volwassen inzittenden biedt de 407 zijn passagiers een gedegen bescherming. Dit dankzij het front met dubbele kreukelzones, de intrekbare stuurkolom en zeer geavanceerde veiligheidsvoorzieningen in het interieur (tot negen airbags waaronder een knieairbag in de stuurkolom, "actieve" rugleuningen die een whiplash helpen voorkomen en veiligheidsgordels met waarschuwingssysteem). De buitenste twee zitplaatsen achterin voorzien van Isofix-bevestigingspunten en alle modellen zijn standaard voorzien van kinderbeveiliging achter (kindersloten en blokkering van elektrische ruitbediening). De passagiersairbag in het dashboard kan uitgeschakeld worden als er een kinderzitje met de rug in de rijrichting op de voorstoel wordt geplaatst.

De nieuwe 407 - een nog sterkere concurrentiepositie
De populariteit van de 407 in het zakelijke segment is groot, getuige onder meer de twee prijzen die het model in 2007 in Duitsland behaalde.

De 407 2.0 l HDiF sleepte in 2007 een belangrijke award in de wacht als beste niet-Duitse auto met het minste aantal pechgevallen in 50.000 km van de Dekra in Duitsland. Een duidelijke erkenning voor de kwaliteit en betrouwbaarheid van deze auto.

In Duitsland heeft de 407 tevens de award "Firmenauto des Jahres 2007" gewonnen in het middensegment (M2) van niet-Duitse merken.

De nieuwe 407 is dankzij alle aanpassingen en vernieuwingen helemaal klaar om het stokje van zijn voorganger over te nemen en zijn reputatie in het zakelijke segment verder uit te bouwen.
Categorie:
Tag(s):