De stijging van het klantoordeel over op tijd rijden springt het meest in het oog: van 39% een jaar geleden naar 51% over het afgelopen kwartaal. Volgens de internationale 5 minuten norm reed 93,8% van de treinen op tijd. Ook de waardering voor informatie bij ontregelingen steeg fors: van 49% naar 54 %.
Alle belangrijke kwaliteitsaspecten vertonen een stijging in de klantwaardering in het afgelopen kwartaal. Voor sociale veiligheid gaf 77% van de klanten een 7 of hoger, de hoogste waardering
ooit. Reizigers oordeelden tevens positiever over de klantgerichtheid van het personeel: 60% gaf hiervoor een ruime voldoende of hoger (vorig jaar 57%). Ook over het aantal zitplaatsen en de reinheid van treinen en stations waren meer klanten tevreden (resp. 75% en 56%; beiden 1%
hoger dan een jaar geleden).
vrijdag, 11. april 2008 - 15:46
Tevredenheid klanten NS blijft stijgen
Utrecht
Ook in het eerste kwartaal van 2008 is de waardering van treinreizigers over de prestaties van NS verder gestegen. 75% van de klanten geeft een 7 of hoger voor de dienstverlening (67% in het 1e kwartaal van 2007). Een recordwaardering die terug te vinden is in alle belangrijke kwaliteitsaspecten.
Provincie:
Tag(s):