vrijdag, 11. april 2008 - 15:46

Tevredenheid klanten NS blijft stijgen

Utrecht

Ook in het eerste kwartaal van 2008 is de waardering van treinreizigers over de prestaties van NS verder gestegen. 75% van de klanten geeft een 7 of hoger voor de dienstverlening (67% in het 1e kwartaal van 2007). Een recordwaardering die terug te vinden is in alle belangrijke kwaliteitsaspecten.

De stijging van het klantoordeel over op tijd rijden springt het meest in het oog: van 39% een jaar geleden naar 51% over het afgelopen kwartaal. Volgens de internationale 5 minuten norm reed 93,8% van de treinen op tijd. Ook de waardering voor informatie bij ontregelingen steeg fors: van 49% naar 54 %.

Alle belangrijke kwaliteitsaspecten vertonen een stijging in de klantwaardering in het afgelopen kwartaal. Voor sociale veiligheid gaf 77% van de klanten een 7 of hoger, de hoogste waardering
ooit. Reizigers oordeelden tevens positiever over de klantgerichtheid van het personeel: 60% gaf hiervoor een ruime voldoende of hoger (vorig jaar 57%). Ook over het aantal zitplaatsen en de reinheid van treinen en stations waren meer klanten tevreden (resp. 75% en 56%; beiden 1%
hoger dan een jaar geleden).
Provincie:
Tag(s):