donderdag, 9. juli 2009 - 20:18

60% van de Nederlandse moeders ontrouw

Amsterdam

Er zijn grote verschillen tussen Nederlandse moeders, hun binding met merken en de ontvankelijkheid voor tv-reclame. Zo zijn met name oudere moeders absoluut niet merkentrouw en heeft reclame 90% meer impact op jonge moeders. Dit blijkt uit Mumtalk, een trendonderzoek onder bijna 1.000 moeders, dat uitgevoerd wordt door communicatiebureau G2 Amsterdam.

Maar liefst 60% van de moeders switcht regelmatig naar een ander merk. Een derde van de Nederlandse moeders switcht bij de introductie van een nieuw product.

Jonge moeders, onder de 25 jaar, met een laag inkomen zijn het meest merkentrouw. Maar liefst 30% van deze moeders switcht nooit. Daarnaast geloven zij dat A-merken betrouwbaarder zijn dan huismerken en staan zij meer open voor tv-reclame dan oudere moeders, van 35 tot 45 jaar, met een hoog inkomen. Ook alleenstaande moeders met één kind zijn (meer) ontvankelijk voor merkcommunicatie en tv-reclame. Zij doen bovendien twee keer zo veel impulsaankopen dan de overige moeders.

Tv-reclame heeft 90% meer impact op jonge dan oudere moeders. Ook hier geldt, dat naarmate de ervaring van moeders groter wordt, zij minder geloven in merkcommunicatie in het algemeen en tv-reclame in het bijzonder.
Categorie:
Tag(s):