zondag, 27. september 2009 - 10:10

Bezoeker Woonbeurs Amsterdam krijgt 10.000,- euro

Amsterdam

De Woonbeurs Amsterdam ontving zaterdag, op de openingsdag, haar 1,5 miljoenste bezoeker sinds de eerste editie in 1993. De gelukkige bezoeker werd feestelijk onthaald en kreeg een wooncheque ter waarde van € 10.000. Deze prijs werd beschikbaar gesteld door CBW-erkende woonwinkels.

De zeventiende editie van de Woonbeurs Amsterdam is vandaag geopend en is tot en met zondag 4 oktober te bezoeken in de Amsterdam RAI.

De Nederlandse topontwerper Piet Boon is dit jaar op de Woonbeurs Amsterdam met een wel heel bijzondere creatie. In samenwerking met LongIsland presenteert Boon een innovatieve motorboot. Boon heeft zijn eigen draai eraan gegeven.

Op de Woonbeurs Amsterdam presenteren de deelnemers zich verspreid over vier hallen. Iedere hal heeft zijn eigen thema: Home, Style, Design en het nieuwe thema Outside.

De Homehal laat zien dat een eigentijds interieur mooi, sfeervol én voor iedereen bereikbaar is. Hier staan deelnemers als Siemens, Auping, Miele, Loods 5 en Riverdale.

In de Designhal staan topdesigners, toonaangevende fabrikanten en jonge ontwerpers van nationale en internationale bodem, onder andere Leolux, Volvo, Boley, Brand van Egmond en Zilly Design.

Nieuw dit jaar is de Super Brand Zone, een eigen plek voor internationale topmerken zoals Poliform, Poggenpohl, Hulsta, Rolf Benz, Loewe en Varenna. Jonge Nederlandse designontwerpers, die in het
voorjaar in Milaan hebben gestaan, verzamelen zich op het platform ‘Via Milano’.
Ander creatief designtalent van eigen bodem is te zien bij ‘NL Design’, met onder meer Tafel-design, Kidsonroof en Smool Designstudio.

In de Stylehal kan de bezoeker de deelnemers ontmoeten die luxe, klasse en comfort uitstralen. Hier draait alles om vakmanschap, fraaie materialen en goede smaak.
Nieuw dit jaar is de Outsidehal, waar buitenwonen centraal staat. Outside is een platform waar professionals op het gebied van buitenwonen zich presenteren.
Categorie:
Tag(s):