donderdag, 20. augustus 2009 - 18:36

Consument vind verdwijnen van merken bij recessie horen

Amsterdam

Slechts negentien procent van de Nederlanders zou 'zeer teleurgesteld' zijn als hun favoriete merken de recessie niet zouden overleven. Dit blijkt uit het TNS NIPO onderzoek Building Brands in Troubled Times. Deze uitkomst werpt in het huidige economische klimaat de vraag op hoe merkentrouw consumenten nu eigenlijk zijn.

De helft van de Nederlandse consumenten vindt het 'gewoon bij het leven horen' als een merk een recessie niet overleeft.

Voor producten en retailers die concurreren in het 'lage prijs-segment', blijft prijs een belangrijke factor bij het bepalen van merktrouw. Het zijn dan ook voornamelijk de goedkopere merken en de retailmerken die zullen profiteren van de boodschap 'lagere prijzen'.

Het verlagen van de prijzen blijkt echter voor merken in het midden- en hogere segment minder goed te werken. Uit het onderzoek van TNS NIPO blijkt dat drie op de tien (29%) Nederlandse consumenten van mening zijn dat deze merken 'allemaal hetzelfde zeggen' over het verlagen van de De helft van de Nederlandse consumenten vindt het 'gewoon bij het leven horen' als een merk een recessie niet overleeft.
Categorie:
Tag(s):