donderdag, 4. juni 2009 - 12:51

Kinderen aangerand op basisschool

Almelo

Leerlingen van een tweetal basisscholen in de Almelose wijk Windmolenbroek zijn de afgelopen dagen door vermoedelijk een en dezelfde dader onzedelijk betast.

Dinsdagmiddag 2 juni werd de politie gebeld met de mededeling dat een aantal leerlingen van een basisschool aan de Rotsduif in Almelo, geconfronteerd waren met een schennispleger.

Na het eerste contact op school bleek dat een en ander had plaatsgevonden in de kleedkamer van de sporthal aan de Leemhorst waar de leerlingen een gymnastiekles hadden gehad.

Tijdens het omkleden bleek een jongen de kleedkamer was binnengelopen en daar een aantal onzedelijk handelingen bij een aantal meisjes had gepleegd. Direct hierna heeft de jongen de sporthal weer verlaten.

Met de betrokken kinderen en hun ouders wordt uitgebreid gesproken en slachtofferhulp is ingelicht en aangeboden. De directrice van de school heeft ondertussen namens de school aangifte gedaan.

De afdeling zedenzaken van de politie Twente is een uitgebreid onderzoek gestart, aldus een woordvoerder. In dit onderzoek wordt ook een tweetal voorvallen van vrijdagmiddag de 29e mei meegenomen. Naar nu is gebleken zijn toen twee leerlingen van een andere basisschool in de wijk, die aan de Kolibrie, op weg naar huis door een jongen lastig gevallen. Een werd bij haar arm gepakt, maar doordat er twee andere jongens aan kwamen lopen fietste de dader door. Het tweede meisje was ook vastgepakt maar omdat ook zij hard was beginnen te gillen was de jongen, die in dit geval lopend was, hard weggerend.

De politie gaat gezien de signalementen ervan uit dat het in alle gevallen mogelijk om dezelfde dader gaat. Het zou kunnen gaan om een jongen van tussen de 15 en 17 jaar oud met een iets getinte huidskleur en rond de 1 meter 75 lang. Hij heeft kort zwart haar en droeg bij alle voorvallen een blauw vest met capuchon. Verder was hij gekleed in een spijkerbroek, vermoedelijk een zogenaamd baggymodel, en donkere sportschoenen met witte strepen.
Provincie:
Tag(s):