woensdag, 16. september 2009 - 19:18

Milieucampagnes maken geen indruk op Nederlanders

Amsterdam

Nederlanders voelen zich niet aangesproken door milieucampagnes. Slechts een kwart vindt deze campagnes geloofwaardig en slechts 1 op de 7 vindt ze onderscheidend. Ook vinden nogal wat Nederlanders de milieucampagnes saai (40%) en vaag of nietszeggend (circa 25%).

Om mensen te motiveren om meer voor het milieu te doen, lijken andere middelen nodig te zijn. Velen geven aan dat ze zich extra zouden inzetten voor het milieu als dat goedkoper, gemakkelijker én leuker wordt gemaakt. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Porter Novelli heeft laten doen onder bijna 600 Nederlanders.

Mannen zijn nog negatiever over milieucampagnes dan vrouwen. Zo vindt bijna de helft van de mannen de campagnes saai tegenover ruim 30% van de vrouwen. En ruim 1 op de 3 mannen vindt ze vaag, terwijl het bij de vrouwen om 1 op de 6 gaat.
Categorie:
Tag(s):