dinsdag, 10. februari 2009 - 22:20

Ondanks wereldwijde crisis gaat verkoop Ferrari goed

Terwijl autofabrikanten wereldwijd noodgedwongen productielijnen moeten stilleggen, maakt het peperdure Italiaanse automerk Ferrari vandaag 10 februari bekend dat ze in 2008 meer omzet hebben gemaakt dan verwacht.

Ferrari beëindigde het begrotingsjaar van 2008 met opbrengsten van 1.921 miljoen euro, een verhoging van 15.2% op de 1.668 miljoen euro die in 2007 worden geregistreerd.

Deze stijging komt volgens Ferrari hoofdzakelijk als resultaat van verkoop van 430 Scuderia en de uitstekende prestaties van zowel 612 Scaglietti als 599 GTB Fiorano 12 cilindermodellen die van de lancering van het Één tot Één Programma van de Verpersoonlijking profiteerden. Ferrari Californië, echter, leverde geen bijdrage tot de 2008 cijfers aangezien de eerste voorbeelden slechts aan hun eigenaars in de volgende dagen worden geleverd.

Volgens topman Luca di Montezemolo „ blijft het onzeker hoe de wereldwijde crises zich ontwikkeld. Dat betekent, natuurlijk, dat Ferrari nog meer aandacht op elk detail zal moeten verspillen en blijven zal vernieuwen terwijl het bewaren van de exclusiviteit van onze producten met betrekking tot markteisen.“

In 2008 werden totaal 6.587 auto’s verkocht. In 2007 waren dat er 6.465 auto's. De grootste markt van het Paard was Noord-Amerika met 1.700 auto's (26%). De Europese markt bleef gelijk met dat van 2007.
Categorie:
Tag(s):