vrijdag, 4. december 2009 - 16:42

Rabobank compenseert 'Opmaat-Hypotheek'-klanten

Amsterdam

‘De Rabobank volgt de aanbeveling van de Ombudsman op voor alle klanten die van 1996 tot en met 1 oktober 2000 een OpMaat Hypotheek-C hebben afgesloten. De compensatie gaat om ongeveer 100.000 klanten en een bedrag van tussen de 50 en 75 miljoen euro’, meldt de Rabobank vrijdag.

Ombudsman
De Ombudsman Financiële Dienstverlening heeft de Rabobank een aanbeveling gedaan naar aanleiding van enkele klachtdossiers van klanten met een OpMaat Hypotheek-C.

Minder duidelijk dan gewenst
De Ombudsman, autoriteit binnen de financiële wereld, heeft na het horen van alle partijen zijn aanbeveling aan de Rabobank gedaan. Hij constateert dat de informatieverstrekking over de onttrekkingen aan het spaardeel minder duidelijk is geweest dan gewenst.

Zijn aanbeveling richt zich op de periode 1996 tot en met 1 oktober 2000 waarin het product is verkocht en biedt een oplossing voor de situatie. De Rabobank is nog steeds van mening dat zij bij de verkoop en advisering van de OpMaat Hypotheek-C correct en met de klant als uitgangspunt heeft gehandeld. ‘De beeldvorming is echter anders. Dat realiseren we ons’, aldus de Rabobank.

De Rabobank neemt het initiatief
De Rabobank benadert alle klanten die het betreft voor de uitvoering van de aanbeveling. Deze klanten hoeven dus zelf geen actie te ondernemen. De Rabobank zal hen begin 2010 informeren. De klanten die in aanmerking komen voor een vergoeding, ontvangen die later dat jaar.

50 tot 75 miljoen gereserveerd
Voor het opvolgen van de Aanbeveling reserveert de Rabobank een bedrag van tussen de 50 en 75 miljoen euro. De Rabobank is in gesprek met Stichting Woekerpolis Claim over de aanbeveling.
Provincie:
Tag(s):