vrijdag, 7. mei 2010 - 19:38 Update: 08-07-2014 0:31

Eerste telefonische vraagbaak voor alle internetvragen een feit

Diemen

Ongeveer één op de drie consumenten doet minder met internet dan ze zouden willen. Ruim driekwart van de internettende Nederlanders bezoekt tijdens een internetsessie minder dan tien websites. Verder geeft bijna één op de vijf consumenten aan tijdens een sessie dezelfde sites te bezoeken en bij 32 procent is de helft van deze websites vast onderdeel van elke internetsessie.

Het feit dat het te veel tijd kost om uit te zoeken hoe nieuwe dingen werken, is bij 52 procent van deze consumenten de belangrijkste reden. Dit blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van XS4ALL. Om consumenten te helpen meer uit internet te halen, opent de provider op 7 mei de internetvraagbaak. Aan deze telefonische vraagbaak kunnen klanten van XS4ALL alle vragen stellen die ze over internet hebben. XS4ALL is de enige provider die consumenten niet alleen helpt wanneer zij vragen hebben over hun internetverbinding, maar hen ook ondersteunt bij het gebruik van internet.

Andere veelgenoemde redenen waarom consumenten minder met internet doen dan ze zouden willen, zijn niet weten hoe iets werkt (33 procent) en twijfels over de veiligheid van websites (26 procent).
Categorie:
Tag(s):