vrijdag, 28. mei 2010 - 20:00

IKEA heeft het coolste duurzaamheids initiatief

Diemen

- Een meerderheid van de Nederlandse consumenten (60%) kan spontaan geen merk noemen dat een initiatief heeft ontwikkeld op het gebied van duurzaamheid. Door de groep die wel initiatieven kent, wordt Philips het vaakst genoemd. .

Opvallend is dat er twee energiebedrijven bij de top 5 zitten. Nuon en Eneco, beide met groene energie, nemen de tweede en derde positie in. Gevolgd door Albert Heijn met haar Puur & Eerlijk producten en Toyota. Dit blijkt uit de CoolSustainability Verkiezing die door CoolBrands en Choices Research is gehouden naar aanleiding van de introductie van Persil ECO Power in Nederland.

De coolste duurzaamheids initiatieven:

IKEA - accepteert alleen nog maar legaal hout uit verantwoord beheerde bossen.
Siemens - apparaten die groene energie produceren.
The Body shop – ‘against animal testing’ .
Chiquita - hergebruik van materialen en garandeert een bepaald werk- en leefklimaat voor de boeren.
Douwe Egberts - verwerkt alleen nog maar 100% gecertificeerde koffiebonen.
T-Mobile - je levert je oude GSM in, die wordt hergebruikt of gerecycled en de opbrengsten daarvan gaan naar een goed doel .
Persil ECO Power – 100% plantaardig en 100% biologisch afbreekbaar wasmiddel.
HP Eco Higlights label – een label op de producten dat de consument helpt om voor duurzaamheid te kiezen .

Iets meer dan de helft van de Nederlanders zegt dat duurzaamheid een (vrij) grote rol speelt in hun leven (52%). Voor 44% speelt duurzaamheid een kleine of geen rol in hun leven. Bijna de helft (48%) van de Nederlanders zegt wel in de toekomst meer te willen doen aan duurzaamheid.
Categorie:
Tag(s):