maandag, 1. november 2010 - 22:50

''NS Hispeed stuurt reizigers op verkeerde spoor''

Utrecht

De internationale reiziger die via NS Hispeed een treinkaartje koopt,
loopt het risico veel te veel te moeten betalen en bovendien te lang
onderweg te zijn.

Dit blijkt uit een prijsvraag die Reizigersvereniging Rover organiseerde onder haar leden.

Door het slechte functioneren van de website van NS Hispeed worden reizigers voor tientallen euro's gedupeerd. Daarbij duren reizen vaak uren te lang of komt de reiziger helemaal niet op zijn eindbestemming aan. De stoptrein doet er zeven minuten over om van Roosendaal in Essen te komen. Toch vraagt NS Hispeed voor een enkele reis 2e klasse maar liefst 54,80 euro. Dat is ruim 5 euro per kilometer! De hoge prijs gaat vergezeld van een veel te lange reis: de reiziger moet volgens NS Hispeed via Maastricht reizen. Om niet aan deze 5 uur durende reis te hoeven beginnen, moet de klant zelf zijn reis aanpassen.

Dit is één van de vele voorbeelden van het falen van de website van NS Hispeed. Rover-Internationaal organiseerde een prijsvraag en riep daarmee reizigers op om het slechtste reisadvies van NS Hispeed in te zenden. Er kwamen vele inzendingen binnen waarbij de reis tot wel 10 uur langer duurde bij NS Hispeed dan wanneer de klant via de Deutsche Bahn zijn kaartje zou boeken, zoals bij een reis van Nieuweschans naar Kopenhagen.
Provincie:
Tag(s):