vrijdag, 18. juni 2010 - 7:53 Update: 08-07-2014 0:28

Peet Dullaert wint `Triumph Inspiration Award`.

Amsterdam

Woensdag vond in het Machinegebouw, Westergasfabriek in Amsterdam de nationale finale plaats van de 3e editie van de “Triumph Inspiration Award”. Een wereldwijde lingerie designwedstrijd, waarbij Triumph op zoek is naar het meest geïnspireerde en inspirerende lingerie ontwerp. Dit jaar onder het speciale design motto “Shape Sensation”.

De jury was unaniem over het winnende ontwerp SENSIMOTION van Peet Dullaert (ArtEZ Academie Beeldende Kunsten Arnhem), gebaseerd op Sense, Motion en Emotion. “Mijn zoektocht naar nieuwe vrouwelijke volumes is gebaseerd op een roze wolk en mijn eigen nostalgie; grootmoeders Chenille sprei. Hierbij heb ik gezocht naar een evenwicht tussen vloeiende volumes, gevoeligheid in beweging en mijn eigen nostalgie.”, aldus de gelukkige winnaar.

Peet Dullaert wint hiermee namelijk het felbegeerde ticket naar de internationale finale in Londen op 16 september a.s. Daar maakt ze kans op een bedrag van € 15.000 en zal de winnende creatie als “limited edition” wereldwijd worden verkocht in de Triumph flagship stores.

Op de tweede plaats is geëindigd Mariska Vijverberg met haar creatie FUSION, geïnspireerd qua ‘shape’ op de houten blokkendoos en de ‘sensation’ van lingerie. De jury was onder de indruk van het vernieuwende gebruik van het pitriet in de body en dat het dan toch zo sensueel is.

De derde plaats is voor YoramTomasowa met zijn ontwerp HALCYON, geïnspireerd door hoe een vrouw lingerie ervaart, hoe je het aandoet of uittrekt. “Het is een prachtig conceptueel beeld, mooie vormen en een overtuigende boodschap, dat lingerie een power gevoel moet geven”, aldus de jury.
Categorie:
Tag(s):