woensdag, 13. januari 2010 - 20:13

Prius Special Edition viert het hybride leiderschap van Toyota

Voor de tiende keer op rij heeft Toyota het jaar afgesloten als marktleider in hybride auto’s. Toyota verkocht de afgelopen 12 maanden in Nederland 8.302 exemplaren van de Full Hybrid Prius, en was daarmee overtuigend koploper. Om dat leiderschap te vieren brengt Toyota de Prius Special Edition uit.

De populariteit van de Full Hybrid Prius was in 2009 enorm. In maart was de auto, in afwachting van de derde — nieuwe — generatie, zelfs tijdelijk uitverkocht. Pas in juni kwam de levering weer op gang, waarna de Prius in de maanden augustus en september de best verkochte auto van Nederland werd. Ondanks die leveringsdip in het voorjaar was de Prius in 2009 de op vijf na best verkochte auto van ons land. En ook op de markt voor tweedehands auto’s, blijkt de Prius een hit.

De Full Hybrid Prius staat namelijk al weer lange tijd in de top 15 van de meest restwaardevaste auto’s in Nederland. Consumenten die gebruikte auto’s kopen zijn namelijk gevoelig voor de meerwaarde die de Prius hen biedt: veel comfort, laag brandstofverbruik, vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting en lage onderhoudskosten.

Het succes van de Prius wordt nu gevierd met het tijdelijke Special Edition model. De auto is gebaseerd op de Aspiration-uitvoering en vervolgens aangekleed met een paar interessante opties als een chroompakket en lederen stoelbekleding met stoelverwarming. De Full Hybrid Prius Special Edition wordt aangeboden vanaf 30.990 euro en is leverbaar in Astral Black, Ultra Silver en Abbys Grey.
Categorie:
Tag(s):