zaterdag, 10. december 2011 - 23:39

Bewoners naar ziekenhuis, hond gered bij woningbrand

Arnhem

Twee bewoners van een flatwoning aan de Kamphuizenlaan in Arnhem zijn zaterdagavond in verband met rookinhalatie naar het ziekenhuis vervoerd.

Toen er brand in hun woonkamer was ontstaan, hebben zij de woning verlaten. Hierin keerden zij echter terug omdat hun hond nog binnen moest zijn. Daarbij ademden de man en de vrouw zoveel rook in dat zij na een eerste onderzoek door de ambulance verpleegkundigen naar het ziekenhuis zijn vervoerd voor nader onderzoek.

De hond die inderdaad nog in de woning aanwezig was is door brandweermensen naar buiten gehaald en overgedragen aan de dierenambulance. Een viertal omliggende appartementen is tijdelijk ontruimd geweest vanwege de rookontwikkeling. De relatief kleine brand, die rond 20.30 uur werd gemeld, is mogelijk ontstaan nabij een petroleumkachel en veroorzaakte flinke rook- en roetschade.
Provincie:
Tag(s):