donderdag, 23. juni 2011 - 13:37

Digitaal melden van gevonden voorwerpen

Deventer

Vanaf 30 juni is het mogelijk om in de gemeente Deventer verloren en gevonden voorwerpen digitaal te melden op www.verlorenofgevonden.nl. Ook is het mogelijk op de website te kijken of een verloren voorwerp door iemand gevonden is. Omdat de website door meerdere gemeenten gebruikt wordt is het zelfs mogelijk te kijken of een voorwerp in een andere gemeente verloren of gevonden is.

Inwoners kunnen op de website verloren en gevonden voorwerpen aanmelden. Het gevonden voorwerp moet nog wel naar Team Toezicht gebracht worden zodat zij het kunnen bewaren. Verloren voorwerpen kunt u pas ophalen na een brief of een telefoontje van Team Toezicht.

Hoe werkt het ?
De meldingen van verloren voorwerpen worden elke dag vergeleken met de voorwerpen die op de website zijn aangegeven als gevonden. Als er een match is krijgt de aangever een brief of een telefoontje waarin staat dat zijn of haar verloren voorwerp is gevonden en dat diegene kan komen bekijken en afhalen bij Team Toezicht.

Waarde
Een voorwerp met een waarde minder dan 450 euro is na drie maanden eigendom van de gemeente of eigendom van de vinder. Voor duurdere voorwerpen is deze termijn een jaar.

Altijd afgeven
Identiteitskaarten en paspoorten moeten altijd afgegeven worden bij Team Toezicht, Keizerstraat of bij Burgerzaken, Leeuwenbrug 85.
Provincie:
Tag(s):