vrijdag, 28. januari 2011 - 8:59

'Klant moet weer koning worden in de trein'

Utrecht

ProRail en de Nederlandse Spoorwegen (NS) moeten grote verstoringen op het spoor sneller verhelpen en de treinreiziger beter informeren, dat schrijft minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu aan de Tweede Kamer.

Schultz van Haegen neemt verschillende maatregelen om de cultuur en structuur van beide organisaties aan te pakken. Zo wil ze dat ProRail en NS de reiziger in hun denken en doen meer centraal stellen. Hiervoor gaan de beheerder en vervoerder een reizigersplan opstellen. Daarin komt te staan hoe zij de reiziger informeren en van A naar B brengen bij verstoringen. Klantgerichtheid geldt als voorwaarde bij de benoeming van de nieuwe bestuurders in de top van ProRail.

'Het moet echt beter, de klant moet in de trein weer koning worden', aldus Schultz. Hiervoor grijpt de minister naar boete, bonus en bestuurders.
Provincie:
Tag(s):