zondag, 16. oktober 2011 - 10:09

Klantenoordeel NS blijft stijgen

Utrecht

Uit een onderzoek blijkt het klantoordeel over de NS opnieuw te zijn gestegen. De dienstverlening van de NS wordt door 77% van de reizigers beoordeeld met een 7 of hoger.

Ingrid Thijssen, directievoorzitter NS Reizigers: ‘Ik ben blij dat de oordelen en prestaties ook in het derde kwartaal verder zijn verbeterd. Dat is het resultaat van hard werken in het belang van onze klanten. Iedere dag weer is dat wat duizenden NS-medewerkers motiveert.’

80% van de klanten is tevreden over de kans op een zitplaats. Dat is 1% punt hoger dan in het vorige kwartaal en even hoog als in dezelfde periode vorig jaar. Het oordeel over de reinheid van de treinen en stations bleef ten opzichte van het tweede kwartaal onveranderd (59%), maar steeg met twee procentpunten ten opzichte van het derde kwartaal 2010 (57%).

In het derde kwartaal van 2011 kwamen 95,5% van de treinen volgens schema aan op een station. Dit is volgens de NS een punctualiteitsrecord. In het derde kwartaal van 2010 kwam 93,6% van de treinen op tijd.
Provincie:
Tag(s):