donderdag, 9. juni 2011 - 20:32 Update: 08-07-2014 0:27

Mannen denken dat ze grote rol spelen bij aankoop artikelen

Ruigrok|Netpanel heeft in opdracht van het Familie Kenniscentrum onderzoek gedaan naar de rol van gezinsleden bij aankoop van producten. De uitkomst is dat er overleg is, dat iedereen zijn eigen rol speelt, een eigen strategie en eigen criteria heeft tijdens het aankoopproces.

Er deden 2623 gezinsleden mee aan het onderzoek. Hieruit blijkt dat moeders beslissen over de dagelijkse boodschappen. Vaders hebben de grootste stem bij het kopen van bijvoorbeeld een televisie of een auto. Niet alleen vaders maar alle gezinsleden overschatten hun invloed op het aankoopproces.

Het kopen van artikelen is te verdelen in vier fasen: idee, informatie zoeken, overleg en aankoop. Ook kinderen spelen een belangrijke rol. Vooral bij de aankoop van een spelcomputer en games.

Bij sommige aankopen zoals een computer of een digitale camera spelen alle gezinsleden een rol.
Categorie:
Tag(s):