donderdag, 20. januari 2011 - 21:40 Update: 08-07-2014 0:31

Meer mogelijk met Rich Media mobiel adverteren

De laatste 10 jaar is er een explosieve groeit gezien van het internet.
Verreweg de meeste websites bekostigen het onderhoudt hiervan d.m.v.
advertenties.

In het jaar 2010 is mobiel internet een ware inhaalslag gaan maken en dit biedt nieuwe kansen en mogelijkheden op advertentiegebied. Maar het biedt ook ruimte voor verbetering.

AdGibbon biedt één of meerdere producten aan waaronder Rich Media, Adserving en Analytics op het Mobiel Adverteer gebied. Deze zijn afzonderlijk te gebruiken of als fullservice. Met Rich Media bedoelt men interactieve advertenties die als minder storend ervaren worden, maar statistisch veel effectiever zijn en een beter beeld vormen van de wensen van adverteerders.

Wat maakt het product uniek ten opzichte van grote aanbieders op advertentiemarkt?

Gezien de ontwikkeling op de mobiele markt van de afgelopen jaren hebben men besloten zich geheel te focussen op mobiel. AdGibbon bouwt een product vanuit een “mobiel perspectief”. Huidige aanbieders doen dit vanuit een “web” (niet-mobiel) fundament. Deze bouwen hun producten op traditionele wijze en vertalen dit vanuit een “web” applicatie naar een mobile applicatie. Dit is een inefficiënte werk-methodiek die niet aansluit op de snelle ontwikkeling die nodig is om deze markt snel en efficiënt aan te boren.

Gezien AdGibbon van meet af aan puur voor mobiel bouwen geeft dit een direct voordeel. Helemaal als men kijkt naar ontwikkelingen op tablets, die een grijs gebiedt vormen tussen “mobiel” en “web” internet. Het product sluit hierdoor technisch beter aan op deze ontwikkeling gezien deze producten allemaal mobieler worden en nieuwe programmeer methodon vereisen.

Momenteel ondersteunen AdGibbon expandable ads, overlays, questionnaires, corner ads, half expandables en custom takeovers. We leveren vaste modellen die men kan zien als een Lego-constructie waarin men onderdelen kan toevoegen en/of verwijderen op een relatief eenvoudige manier.

Dit zorgt voor een aantrekkelijkere prijs/product verhouding die de stap voor adverteerder kleiner maakt Rich Media in te zetten op grotere schaal. Deze ads bevatten ook meer meetbare data die meer dan impressies en kliks meet maar ook interactie.

Naast Rich Media biedt men ook een geavanceerde Adserver en Analytic systeem aan. Deze zijn net als Rich Media vanuit een Mobiel perspectief voor Mobiel ontwikkeld. Hierdoor kunnen adverteerders zich op specifieke mobiele toestellen richten. Ook kunnen we gerichter gebruikers benaderen d.m.v. GEO Location targeting, Mobile capping, Carrier targeting, Device targeting en Profile targeting (afhankelijk van de uitgever).
Categorie:
Tag(s):