dinsdag, 24. mei 2011 - 12:10

Ombudsman gaat klachten CBR onderzoeken

Den Haag

De Nationale ombudsman heeft aangekondigd dat hij inzicht wil in de aard van de klachten over het CBR. In een brief aan de CBR directie zegt hij daarover: 'Al langer bereiken mij en andere instellingen signalen van burgers die problemen hebben met het CBR'.

'Deze signalen worden nogal eens onder de noemer klachten geplaatst terwijl het niet altijd om klachten gaat. Soms gaat het om beslissingen waartegen bezwaar en beroep openstaat, soms gaat het om regelgeving. Toch dienen veel mensen in dergelijke gevallen een klacht bij mij in', aldus de ombudsman.

Daardoor werd in 2010 maar liefst 80% van de 240 binnengekomen 'klachten' niet in behandeling genomen. In 2009 ontving de Nationale ombudsman 302 klachten over het CBR waarvan hij 67% niet in behandeling heeft genomen. De Nationale ombudsman opent twee weken lang een klachtenmeldpunt. De signalen die hij daar op ontvangt, zal hij analyseren en gebruiken om betrokken partijen - waaronder het CBR - te adviseren over vervolgstappen.

Als onderdeel van het CBR Verbeterprogramma 2011-2014 werkt het CBR aan het professionaliseren van de klantbediening. Dit mede op basis van signalen via onze Klantenservice, via onze klachtenprocedure en uit
Provincie:
Tag(s):