woensdag, 14. november 2012 - 8:58 Update: 08-07-2014 0:45

'Heel moeilijk voor Ajax om nieuwe hoofdsponsor te vinden'

(ElfVoetbal) Het wordt voor Ajax moeilijk om een sponsor te vinden die jaarlijks tien miljoen euro wil neertellen. Dat zegt marketing-specialist Frank van den Wall Bake in reactie op het vertrek van hoofdsponsor Aegon.

Nu ontvangt Ajax per jaar twaalf miljoen van de verzekeringsreus. Maandag maakte de multinational bekend met ingang van 2014 te stoppen als shirtsponsor. Van den Wall Bake heeft vijf jaar geleden aan de wieg gestaan van het sponsorcontract. "Het zal niet meevallen een sponsor te vinden die hetzelfde wil betalen", reageerde hij tegenover RTV Noord-Holland.

"Het zou kunnen dat een multinational als vliegmaatschappij Emirates, dat sponsor is van meerdere grote clubs, belangstelling heeft. Dat zou kunnen, want Ajax is internationaal nog steeds een aansprekende club. Maar mocht zo'n club er niet willen instappen, dan wordt het heel lastig."

Van den Wall Bake heeft begrip voor de beslissing van Aegon. "Toen ze eraan begonnen, was er nog geen crisis en had het bedrijf nog geen staatssteun nodig. Ajax was internationaal gezien een geweldige partner. Maar het is crisis. Aegon zou er nu waarschijnlijk niet meer instappen."

Volgens Van den Wall Bake is het 'evident' dat de zogeheten fluwelen revolutie van Johan Cruijff de uitstraling van de club en dus de sponsor geen goed heeft gedaan. "Ik vind wel dat Aegon zich in die periode altijd heel goed heeft opgesteld. Ze kozen geen partij voor Cruijff of voor Van den Boog, maar gaven duidelijk aan dat ze achter de club Ajax stonden."
Categorie:
Tag(s):