woensdag, 15. februari 2012 - 17:02 Update: 08-07-2014 0:29

Insignia BiTurbo Diesel: nieuw hoofdstuk voor vlaggenschip van Opel

Breda

Opel blijft zijn zeer succesvolle vlaggenschip, de Insignia, verder verbeteren en verfijnen. Zo breidt Opel het dieselaanbod uit met een nieuwe, dynamische en zeer efficiënte BiTurbo-motor.

De 2.0-liter CDTI-motor levert daarbij niet alleen 143 kW/195 pk en 400 Nm koppel; de voorwielaangedreven vierdeurs personenauto met handgeschakelde transmissie verbruikt slechts 4,9 l brandstof per 100 kilometer (129 g/km CO2). De Insignia 2.0 BiTurbo CDTI is daardoor een van de zuinigste auto’s in het segment van de middenklassers.

Opels topmodel: Succesvolle prijswinnaar
De Insignia heeft sinds zijn debuut in 2008 50 nationale en internationale prijzen in de wacht gesleept, waaronder in 2009 de prestigieuze titel 'Auto van het Jaar'. De lof die het model van de autospecialisten kreeg, wordt ook kracht bijgezet in de voortdurende hoge vraag van de klanten.

Van het topmodel van Opel werden al bijna een half miljoen exemplaren verkocht. In 2011 kon de Insignia op zijn belangrijkste markten (zoals het Verenigd Koninkrijk, Rusland en Turkije) flinke groeicijfers voorleggen. In Duitsland is de vijfdeurs uitvoering wat betreft verkoop de onbetwiste nummer één in zijn segment.

Het hoogtepunt van de viercilinder common-rail motor is het sequentiële twin-turbosysteem met twee laadfases. Het is een technologie die tot nog toe voorbehouden was aan enkele duurdere merken, maar die Opel nu dus ook toegankelijk maakt voor een breder publiek. Aan klanten wordt verder de keuze geboden om de nieuwe motor met voor- of vierwielaandrijving (AWD) te combineren. De Insignia 2.0 BiTurbo CDTI is verkrijgbaar in alle carrosserievarianten met een vanafprijs van 38.795 euro.

De nieuwe 2.0 BiTurbo CDTI-motor met 143 kW/195 pk en 400 Nm koppel werd speciaal ontworpen voor wendbare, responsieve en soepele prestaties bij acceleratie.

“In deze klasse van kracht en koppel zijn 6-cilinder dieselmotoren met een cilinderinhoud van circa drie liter de gebruikelijke keuze. Met onze BiTurbo-technologie zorgen kleinere motoren voor nog meer output bij een 30 procent geringer brandstofverbruik en lagere emissies”, aldus Volker Scharf, de hoofdingenieur van de Insignia. “We kunnen dus spreken van een uitstekend voorbeeld van een geslaagde ‘downsizing’ door Opel.”
Categorie:
Tag(s):