donderdag, 20. september 2012 - 7:59 Update: 08-07-2014 0:46

Nederland nieuwe consumentenbank rijker

Hoofddorp

Nederland is een nieuwe bank rijker: Knab. Oprichter en directeur René Frijters presenteerde Knab vandaag als een bank die gebouwd is met klanten en de financiële situatie en de belangen van haar klanten als uitgangspunt neemt.

Frijters: “Knab is volledig transparant, ook qua kosten. De bank maakt bankzaken gemakkelijker en persoonlijker en biedt klanten eindelijk overzicht en inzicht in hun financiële situatie.”

Frijters gelooft dat de bankenwereld er over vijf jaar compleet anders uitziet. “Bij de meeste banken staan de eigen producten en voorwaarden voorop en niet de belangen van de klant. Knab doorbreekt deze traditie door de zaken om te draaien: de bank is er voor de klant en niet andersom. Dit uitgangspunt zie je in alles terug, om te beginnen in onze naam. Bank, maar dan andersom, met de K van klant voorop.”

De dienstverlening van Knab bestaat voorlopig uit wereldwijd betalen, contant geld opnemen, uiteenlopende spaarproducten, een digitaal kasboek en vermogensbeheer, maar dus ook een financieel dashboard, financiële planning, alerts en mobiel bankieren. Het aantal producten van Knab wordt in de nabije toekomst uitgebreid. AEGON draagt de volledige investering van Knab.

Ook in Duitsland en Zweden zijn nieuwe banken opgestaan die inspringen op de ontevredenheid van klanten die bij andere grote banken zaten. Ook bij deze banken staat de klant weer centraal.
Categorie:
Tag(s):