woensdag, 1. augustus 2012 - 18:24 Update: 08-07-2014 0:48

Rabobank dringt schade skimmen fors terug

Sinds 1 juni 2012 blokkeert de Rabobank betaalpassen van particuliere klanten voor gebruik buiten Europa om schade en ongemak door skimming te voorkomen.

Een maand na invoering is de schade als gevolg van skimmen gedaald met 85%. Daarmee is de landenblokkade succesvol van start gegaan.

Door de passen standaard te blokkeren voor gebruik buiten Europa wordt het criminelen onmogelijk gemaakt om bij geldautomaten buiten Europa geld op te nemen, het zogenoemde "cashen". Zo werd in een maand 1,2 miljoen euro schade voorkomen. Vanaf 1 juni kunnen klanten zelf de blokkade opheffen en de pinmogelijkheid per werelddeel (tijdelijk) aanzetten. Doet de klant niets, dan staat de pas automatisch uit. Na de invoering op 1 juni hebben de klanten van de Rabobank bij 90.000 passen de instelling gewijzigd.

Naomi Bisschop, directeur Marketing Particulieren Rabobank Nederland: "Dit is een heel goed eerste resultaat. Het aantal schadegevallen is sterk gedaald en we hopen dat deze trend zich de komende maanden doorzet. Op deze manier werken we samen met de klant aan veilig bankieren.
Categorie:
Tag(s):