dinsdag, 28. februari 2012 - 18:39 Update: 08-07-2014 0:29

Wereldpremiere van nieuwe Porsche Boxster

Porsche presenteert op de Autosalon van Genève een wereldprimeur en twee Europese primeurs. Tijdens de persconferentie – op 6 maart om 9.30 uur in hal 1 – toont Porsche de nieuwe Boxster voor de eerste keer aan de wereldpers. Ook worden de Porsche Panamera GTS en de 911 Cabriolet voor het eerst aan het Europese publiek getoond.

De nieuwe Boxster kenmerkt zich door een beduidend lager gewicht dan de vorige generatie van het model. De gewichtsbesparing is bereikt door toepassing van lichtgewicht materialen voor de carrosserie.
Ook het onderstel is volledig vernieuwd: zowel de wielbasis als de spoorbreedte zijn gegroeid en ook de wielen zijn groter dan voorheen. Het rijgedrag is door deze aanpassingen nog dynamischer, wat garant staat voor puur rijplezier. Het brandstofverbruik profiteert ook van deze ontwikkelingen. De nieuwe Porsche Boxster is namelijk 15 procent zuiniger dan zijn voorganger.

Niet alleen technisch, ook optisch is deze door een middenmotor aangedreven roadster aanzienlijk gemoderniseerd. De nieuwe Porsche Boxster heeft een kortere overhang voor en achter, een duidelijk verder naar voren geplaatste voorruit, een vlakker silhouet en kenmerkende luchtinlaten aan de zijkant. Dat verleent de roadster een nog gespierder en markanter uiterlijk. Het interieur van de nieuwe Boxster biedt meer ruimte dan dat van zijn voorganger, waarbij de vormgeving met de oplopende middenconsole de nieuwe Porsche-stijl weerspiegelt.

911 Cabriolet
In Genève presenteert Porsche ook de 911 Cabriolet voor het eerst aan het Europese publiek, precies op tijd voor het ‘openluchtseizoen’. De intelligente, lichtgewicht bouwwijze, waarin magnesium voor de kapconstructie is toegepast, zorgt voor een gereduceerd gewicht en daarmee voor meer sportiviteit, een lager verbruik en meer comfort. De typerende daklijn van de 911 is door deze constructie volledig behouden.

Panamera GTS
De tweede Europese première staat voor compromisloze sportiviteit en intelligente Porsche-prestaties: de Panamera GTS, de vierdeursauto met circuitkwaliteiten. Deze sportiefste uitvoering binnen het Panamera-gamma overtuigt met een brandstofverbruik van 10,9 l/100 km in NEFZ-cyclus, terwijl met banden met een lagere rolweerstand zelfs 10,7 l/100 km haalbaar is. En dat terwijl de topsnelheid op 288 km/uur ligt en de Panamera GTS in slechts 4,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/uur accelereert. Dankzij diverse modificaties is deze Panamera bij uitstek geschikt voor het circuit: meer vermogen, krachtigere remmen, een tien millimeter lager geplaatste carrosserie en een bijzonder sportief afgestemd onderstel — met luchtvering en PASM — zijn daarbij de belangrijkste aanpassingen.
Categorie:
Tag(s):