woensdag, 30. januari 2013 - 12:15 Update: 03-07-2014 1:05

Brand in koelruimte van bedrijf in Bunnik

Brand in koelruimte van bedrijf in Bunnik

Woensdagmiddag heeft in Bunnik in een koelruimte bij een bedrijf aan de Rumpsterweg brand gewoed. Dit meldt een woordvoerder van de brandweer woensdag.

De brand was volgens de woordvoerder ontstaan in een hobbykippenhok dat naast het gebouw staat en vervolgens overgeslagen in de gevel van de koelruimte. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. De brandweer had moeite om de brand, die tussen de gevelbeplating en het gebouw woedde te bestrijden. Hiervoor moest de brandweer gaten maken in de gevelbeplating om de brand te kunnen blussen. De brand was rond 15.00 uur onder controle [b]Ammoniak[/b] Uit voorzorg had het bedrijf de ammoniak die in de leidingen zat, die door en langs de gevel lopen, weggepompt. De kleine resthoeveelheid ammoniak leverde zo bij het eventueel vrijkomen geen gevaar op voor de omgeving omdat deze direct verdampt meldde de woordvoerder. Aan omwonenden werd, ook vanwege de rook die bij de brand vrijkwam, geadviseerd om uit voorzorg ramen en deuren gesloten houden.
Provincie: