woensdag, 29. mei 2013 - 11:40 Update: 03-07-2014 0:57

Drink-waterbedrijven Oasen en Vitens lanceren Waterstoring.nl

foto van Waterstoring.nl
Foto: bon archief
Utrecht

Drinkwaterbedrijven Oasen en Vitens lanceren de website www.waterstoring.nl. Een nieuwe website die de klant sneller inzicht geeft in storingen in de drinkwaterlevering. Op deze site kunnen klanten direct zien of zij te maken hebben met een storing of geplande werkzaamheden. En het belangrijkste: wanneer de klant weer water uit de kraan krijgt.

Drinkwaterbedrijven Oasen en Vitens leveren 24 uur per dag, 7 dagen per week onberispelijk water. Met een gezamenlijk leidingnet van meer dan 51.000 km gaat er echter onverhoopt wel eens iets mis met de levering. Nederlanders zitten nu gemiddeld zo’n tien minuten per jaar door storingen zonder water. Dit kan erg vervelend zijn. Ook moet er soms onderhoud worden gepleegd aan de leidingen of productielocaties. Om klanten hierover beter te kunnen informeren zetten Oasen en Vitens naast sociale media en het klantencentrum nu ook de nieuwe website www.waterstoring.nl in. Zo kunnen klanten sneller informatie opvragen.

Sneller en eenvoudiger

Jeroen Schmaal, Manager Klant en Omgeving van Oasen vindt het een goede zaak: “Uit onderzoek blijkt dat een aantal klanten het fijner vinden om op een grafische kaart informatie op te zoeken, in plaats van ‘hun storing’ in een lijst op te zoeken. Daarnaast helpen we de klant met waterstoring.nl door hem 24 uur per dag goede informatie te geven om problemen in de huisleidingen, die wij niet kunnen verhelpen, zelf op te lossen.”

Ook Cor Lievers, teammanager Netbeheer en Levering van Vitens is blij met het resultaat: “Momenteel zijn klanten nog afhankelijk van een hoekje op Vitens.nl voor informatie over storingen of werkzaamheden, maar nu is er één website helemaal gericht op informatievoorziening over storingen en onderhoud. En het is simpel: iemand kan door z’n postcode in te voeren of op een kaart te kijken in een keer zien wat er aan de hand is. Het wordt hiermee een stuk sneller en eenvoudiger, echt een verbetering voor de klant.”

De website geldt nu voor het voorzieningsgebied van Oasen en Vitens. Zo‘n 6,1 miljoen klanten in de provincies Flevoland, Friesland, Gelderland, Utrecht, Zuid-Holland en Overijssel kunnen gebruik maken van de site. Oasen en Vitens zijn met de andere waterbedrijven nog in gesprek om zich aan te sluiten bij het initiatief.

Provincie: