woensdag, 13. februari 2013 - 9:16 Update: 08-07-2014 0:43

Feyenoord haalt oude bekende terug als hoofdsponsor

(ElfVoetbal) Eindelijk lijkt Feyenoord een nieuwe hoofdsponsor te hebben gevonden.

Commercieel directeur Mark Koevermans is er, na maanden van intensieve onderhandelingen, zo goed als in geslaagd om de Duitse autofabrikant Opel komend seizoen te laten fungeren als shirtsponsor.

Dat meldt AD Sportwereld. Als Koevermans erin slaagt om de deal af te ronden, haalt de Rotterdamse club een oude bekende binnen. Tussen 1984 en 1989 was het automerk al shirtsponsor in De Kuip. Feyenoord hoopt de nieuwe sponsor voor een lange termijn aan zich te binden.

Hoeveel geld Opel van plan is in de club te pompen, is nog niet bekend. Feyenoord heeft wel altijd laten weten dat de plek op het shirt een bedrag van zes miljoen euro vertegenwoordigt. Trainer Ronald Koeman en zijn assistenten Giovanni van Bronckhorst en Jean-Paul van Gastel werden door het merk al gestrikt om in een elektrische auto van Opel te gaan rijden.

Feyenoord heeft nu nog ASR als hoofdsponsor, maar het verzekeringsbedrijf maakte afgelopen jaar al bekend aan het einde van het seizoen te stoppen. Sinds 27 januari staat overigens de naam van Diergaarde Blijdorp op het shirt, een vorm van 'een steuntje in de rug'.
Categorie:
Tag(s):