donderdag, 14. februari 2013 - 9:00 Update: 08-07-2014 0:30

FNV onderzoekt problemen Werk.nl

Amsterdam

De FNV gaat onderzoek doen naar de vele klachten over de UWV-website, Werk.nl. Bij de FNV-bonden komen honderden klachten binnen over de dienstverlening via de site.

De FNV gaat nu samen met enkele andere organisaties objectief de ervaringen van werkzoekenden met de digitale dienstverlening van het UWV onderzoeken.

Sinds 2012 vragen werkzoekenden via Werk.nl een uitkering aan, gaan ze via de site op zoek naar werk en moeten ze op de site aangeven waar ze solliciteren. Maar werkzoekenden ondervinden daarbij veel problemen: mensen kunnen niet inloggen, er verschijnen foutmeldingen, of werkzoekenden worden aan voor hen totaal ongeschikte en niet beschikbare banen gekoppeld.

“De digitalisering van het UWV levert voor een hoop mensen veel narigheid op. Sommigen worden door de slechte werking van de site zelfs gekort op hun uitkering. We willen met dit onderzoek nu goed in beeld brengen waar het aan schort en dit bij de betrokken partijen aankaarten”, zegt Leo Hartveld, vicevoorzitter FNV In Beweging.

Het onderzoek is te zien op de site van diverse FNV-bonden, enquete. Mensen die de enquête liever schriftelijk invullen kunnen hem aanvragen bij de FNV. De vragenlijst wordt ook gepubliceerd op de sites van de Sociale Alliantie en de Landelijke Cliëntenraad. Het onderzoek wordt uitgevoerd door een onafhankelijk bureau. De FNV verwacht eind juni de resultaten van het onderzoek te kunnen publiceren.
Categorie:
Tag(s):