vrijdag, 29. maart 2013 - 8:21 Update: 03-07-2014 1:00

NS wil klantoordeel prestaties beperken

NS wil klantoordeel prestaties beperken

Utrecht - De NS wil op een andere manier de klant laten beoordelen over haar prestaties.

Werd er voorheen op zeven verschillende punten gevraagd wat de reiziger van de NS vond, brengt dit men nu terug naar één klantoordeel. Dit meldt RTL nieuws. De overheid rekent sinds 2008 af met de NS op de geleverde prestatie. Naast het klantenoordeel wordt dit door de overheid ook objectief gemeten. Met de nieuwe manier van het klantenoordeel vragen hoopt de NS dat het positiever is dan voorheen. Door het achterblijvende klantenoordeel kreeg de NS in 2012 een boete van 2,75 miljoen euro. In 2011 leverde een negatief reizigersoordeel de NS ook al problemen op. De NS is van menig dat wanneer de reiziger op zeven punten mag beoordelen, deze alle punten negatief invult als één van de gevraagde onderdelen als negatief wordt ervaren. Met de nieuwe manier van enquêteren hoopt de NS dit te voorkomen.

Provincie: