donderdag, 14. november 2013 - 19:22 Update: 03-07-2014 0:49

Ruim 3 miljoen kijkers MTV EMA 2013

Ruim 3 miljoen kijkers MTV EMA 2013
Ruim 3 miljoen kijkers MTV EMA 2013
Amsterdam

De MTV EMA 2013 van afgelopen zondag, 10 november, was inderdaad de grootste avond in muziek.

Niet alleen was de Amsterdamse Ziggo Dome tot de nok toe gevuld met fans; ook op tv was de muziekawardshow een daverend succes. 961.000 kijkers stemden af op MTV. In vergelijking met vorig jaar zagen 116% meer jongeren in de kerndoelgroep van MTV (12-24 jaar) de show. 292.000 jongeren schakelden in, waarmee de live-uitzending van de MTV EMA het best bekeken primetime programma van MTV is tot nu toe in 2013. Maar liefst 2,2 miljoen mensen keken naar de live streaming van de MTV EMA. De muziekawardshow had dus een enorm bereik onder de kerndoelgroep (12-24 jaar), maar ook de bredere doelgroep stemde massaal af op MTV. Mattias Behrer, SVP, General Manager MTV Northern Europe & MTV International Property Marketing: “De MTV EMA staat voor het vieren van de hedendaagse muziek. De awardshow verbindt jongeren met hun idolen via alle denkbare platforms. In de weken voorafgaande aan de show konden fans wereldwijd stemmen, ze konden aanwezig zijn tijdens de show of thuis live alles volgen via hun tv, computer of mobiel. Dit jaar stemde een record aantal Nederlandse jongeren af op de liveshow op MTV, wat resulteerde in een marktaandeel van 13% in de doelgroep 13-34 jaar. Dit is het hoogste aantal kijkers dat we ooit hebben gemeten voor de MTV EMA in Nederland.” Ook op de digitale en sociale platformen van MTV trok de MTV EMA 2013 een record aantal bezoekers en views. Daarmee gaat dit jaar de geschiedenis in als het beste jaar ooit op het gebied van stemmen, bezoekersaantal, bekeken online video’s en activiteit op social media.

Provincie: