maandag, 2. december 2013 - 17:38 Update: 03-07-2014 0:47

UPC plaatst als proef Wifi in bushokjes Hilversum en Eindhoven

Foto van bushokje halte | Archief EHF
Foto: Archief EHF

UPC Business en CBS Outdoor hebben een partnership overeenkomst getekend om in een pilotproject vijf openbare UPC WifiSpots te ontwikkelen en testen op abri’s in Hilversum en Eindhoven. Dit meldt UPC maandagmiddag.

UPC levert de technische kennis, het breedbandnetwerk en ondersteunende diensten. CBS Outdoor zorgt voor de locaties, stroomvoorziening en toegevoegde waarde voor adverteerders.

In de buurt van de abri kan iedereen straks via de smartphone inloggen op het wifi-netwerk. Men krijgt de introductiecampagne van de adverteerder te zien, waarna vervolgens gebruik gemaakt kan worden van het wifi-netwerk.

Erik Wiechers, Directeur UPC Business: “UPC is erg blij met deze samenwerking. Op deze manier doen wij echt waar wij goed in zijn, overal en altijd een optimale verbinding aanbieden voor onze zakelijke klanten en de eindgebruiker, de consument. Dit is pas het begin van interessante toepassingen en ontwikkelingen voor openbare wifispots, voor zowel de consument als bedrijven.  UPC Business en CBS Outdoor kunnen in de toekomst veel waarde toevoegen via de ontwikkeling van interactieve diensten en informatie diensten.”

Guy Grimmelt, Marketing & Business Director bij CBS Outdoor: “CBS Outdoor investeert al jarenlang in nieuwe technologieën en toepassingen die toegevoegde waarde kunnen bieden op ons medium buitenreclame. Daarmee geven wij onze adverteerders meer mogelijkheden om directer en interactiever met consumenten te communiceren. Het partnership met UPC betekent dat twee marktleiders in hun vakgebied hun krachten bundelen en concreet handen en voeten geven aan de nieuwe mogelijkheden. Met deze samenwerking rollen we versneld ons netwerk uit naar 60 wifi punten, allen op dominante wachttijdlocaties. Daar waar gebruikers er ook echt iets aan hebben.”

Hij vervolgt: “Met het sterke netwerk van UPC kunnen we op verschillende locaties streaming video tonen en de ervaring voor consument en adverteerder optimaliseren. Daarnaast kunnen we met deze toepassing sterkere campagnes maken die de kracht van buitenreclame - altijd aanwezig en zichtbaar - combineert met het enorm toegenomen gebruik van mobiel. “