maandag, 12. mei 2014 - 15:54 Update: 03-07-2014 0:36

Formido en Praxis mogelijk in de etalage

Logo van Praxis | Praxis
Foto: Praxis
Amsterdam

Maxeda, eigenaar van een aantal Doe-het-zelf ketens in Nederland en het buitenland, laat een onderzoek verrichten naar de mogelijkheden om in Nederland de Formido en de Praxis in de verkoop te doen. Dit meldt Maxeda maandag.

Maxeda DIY Group BV maakte maandag bekend dat de Raad van Bestuur en Raad van Commissarissen een strategische evaluatie van haar activiteiten, bestaande uit Brico, Plan-It, Praxis en Formido hebben geopend.

JP Morgan en Citi zullen het uitgebreide overzicht van alle strategische opties voor haar sterke en succesvolle Doe-het zelf formats gaan inventariseren die kunnen leiden tot een verkoop. Het doel is om toekomstige potentieel van de ondernemers te optimaliseren. De strategische herziening zal naar verwachting voor het einde van dit jaar worden afgerond.

Tony DeNunzio, Voorzitter Raad van Commissarissen van Maxeda DIY Group: "Onze strategie is er op gericht retail-leiderschap in al onze bedrijven te creëren. Al onze DIY formats (Do It Yourself) hebben sterke marktposities bereikt en hebben robuuste financiële prestaties in een uitdagende markt aangetoond. Wij zijn ervan overtuigd dat onze DIY formats nu klaar zijn voor de volgende stap in hun groeistrategie. Maxeda zal rekening houden met de belangen van alle belanghebbenden en op basis daarvan op zoek gaan naar de beste opties om het toekomstige potentieel van de DIY formats te vergemakkelijken. "

Roel van Neerbos, CEO Maxeda DIY Group: "Maxeda DIY Group is een spannende onderneming met sterke klantgerichte initiatieven. We hebben sterke prestaties laten zien door programma's die ons productaanbod en onze service zowel in de winkels en online verbeteren. We hebben een duidelijk plan voor groei. Ik kijk uit naar de uitkomst van de strategische evaluatie, omdat dit ons een goede positie geeft voor de toekomst. "

Categorie: