woensdag, 26. februari 2014 - 11:16 Update: 03-07-2014 0:41

Klanten ING zijn dubbele overboeking niet kwijt

Foto van ING-hoofdkantoor
Amsterdam

Klanten bij de ING die dachten meerdere malen geld te hebben overgemaakt tijdens de storing van afgelopen dinsdag hebben hun geld toch maar één keer overgemaakt.

Dat heeft de ING woensdag laten weten. Wat klanten vanochtend vanaf 10.30 uur zien bij hun bij- en afschrijvingen geeft de daadwerkelijke situatie weer, zo laat de bank weten op haar website. De bank biedt haar excuses aan voor het ongemak.

ING had dinsdag te maken met een urenlange storing bij internetbankieren en mobiel bankieren. Een aantal klanten kreeg de melding "probeer het later opnieuw', ook als de betaling geslaagd was. Als zij dan later nog een keer probeerden te betalen, leek het daarna of er dubbele overschrijvingen hadden plaatsgevonden. Maar dat is dus niet het geval. zo heeft ING laten weten. De bank stelt dat 'alle dubbele overboekingen eruit gehaald zijn'.

Eerder schreef de Telegraaf dat de ING-Bank had laten weten dat klanten alle dubbel overgemaakte bedragen kwijt zouden zijn. ING-woordvoerder Jeroen Baardemans zei daarover in de krant: 'Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker, ook tijdens een storing. Wie geld kwijt is, zou contact moeten opnemen met de ontvanger. Wij kunnen niet bepalen of een klant dit per ongeluk of expres heeft gedaan.'

Categorie:
Tag(s):