donderdag, 17. juli 2014 - 11:13

Kwaliteitsvensters ziekenhuizen goed bekeken

Utrecht

Op 13 mei lanceerden de ziekenhuizen hun Kwaliteitsvensters. Vanaf de aftrap tot vandaag zijn de vensters, die op de ziekenhuiswebsites staan, maar liefst 50.000 keer bekeken.

De hoge bezoekcijfers zijn een mooie prestatie. Het geeft aan dat patiënten met grote interesse de informatie over de kwaliteit van zorg hebben gelezen.

Bezoekers zijn geïnteresseerd

Opvallend is dat het percentage bezoekers dat het Kwaliteitsvenster bekijkt en direct weer verlaat zeer laag is (11,8%). Dit betekent dat bijna 90 procent van de bezoekers doorklikt in het venster en dus veel interesse heeft om verder te lezen. Gemiddeld bekijkt de bezoeker vijf en een halve pagina en zit de bezoeker ruim 3 minuten op de website. Ruim een kwart van de bezoekers heeft het Kwaliteitsvenster meer dan één keer bekeken.

Patiëntervaring op nummer 1

Uit analyse van statistieken blijkt verder dat het thema patiëntervaring het best bekeken is, gevolgd door het werk van artsen en risicovolle operaties. Ook de pagina’s wachttijden en sterftecijfers zijn goed bezocht.

Top 5 meest bezochte Kwaliteitsvensters

Amphia Ziekenhuis
Albert Schweitzer Ziekenhuis
Tergooi
Bernhoven ziekenhuis
Maxima Medisch Centrum

Elout Vos, lid Directiecomité van het Amphia Ziekenhuis: “Het is heel mooi dat het Kwaliteitsvenster van ons ziekenhuis zo goed bezocht wordt. Wij promoten het initiatief van de NVZ actief onder onze patiënten en plukken daar nu dus de vruchten van. Wij zijn trots op de kwaliteit van zorg in Amphia en willen dat graag in maat en getal laten zien. Het Kwaliteitsvenster draagt daar voor een groot deel aan bij.”