woensdag, 4. juni 2014 - 9:11 Update: 03-07-2014 0:35

Verkoop duurzaam voedsel met ruim 10% gestegen

Foto van kassabon supermarkt | Archief EHF
Foto: Archief EHF
Foto van kassabon supermarkt | Archief EHF
Foto: Archief EHF
Den Haag

Consumenten kiezen vaker voor dier- en milieuvriendelijk geproduceerd voedsel.

In het afgelopen jaar gaven zij hier 257 miljoen euro meer aan uit ten opzichte van 2012: een stijging van 10,8% naar in totaal circa 2,5 miljard euro omzet. De uitgave aan voedsel zonder duurzaamheidskeurmerk laat met een daling van 1,1 % een tegenovergesteld beeld zien. Deze gegevens blijken uit de vierde editie van de Monitor Duurzaam Voedsel 2013, die staatssecretaris Dijksma van Economische Zaken vandaag naar de Kamer stuurt.

Biologische supermarkt
Staatssecretaris Dijksma: "De cijfers bevestigen dat de vraag van mensen naar dier- en milieuvriendelijke producten stevig doorzet. We zijn er nog niet, maar het informeren van consumenten over duurzaam produceren werpt vruchten af. Mensen kiezen steeds bewuster wat zij op hun boodschappenlijstje zetten. Door deze positieve ontwikkeling is duurzaam voedsel met afstand de belangrijkste groeimarkt voor onze voedingssector."