dinsdag, 18. augustus 2015 - 12:45

Lichte omzetdaling totale non-food markt

Foto van televisies | Archief FBF.nl
Foto: Archief FBF.nl
Amsterdam

De omzet van alle non-food markten bij elkaar opgeteld laat een lichte omzetdaling zien van 1% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

De omzetdaling wordt met name veroorzaakt door de markt voor Consumenten Elektronica en IT. Beide markten daalden fors. Respectievelijk doordat het WK voetbal en de vervanging van Windows XP vorig jaar in deze periode voor een flinke toename van verkopen zorgde. Ook Fashion noteerde een min. Groeimarkten zijn er echter ook; Groot- en Klein Huishoudelijke apparaten, Entertainment en Telecom vertonen al een aantal kwartalen op rij een fikse omzetgroei. De markt voor Toerisme, Boeken en Doe Het Zelf ontwikkelde zich eveneens positief. De nieuwe Smart Home toepassing die in alle markten aanwezig is, zal in de nabije toekomst bijdragen aan omzetgroei. Dit blijkt uit de Q2 rapportage van GfK Retail Reports.

Consumenten Elektronica: TV verkopen in de min

De totale Consumenten Elektronica omzet daalt in het tweede kwartaal met 14,8% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Deze daling is grotendeels toe te schrijven doordat vorig jaar het WK voetbal in deze periode voor een flinke toename van TV verkopen zorgde.

Categorie:
Provincie: