donderdag, 20. augustus 2015 - 8:12 Update: 20-08-2015 15:56

Ziggo door twee DDoS-aanvallen lange tijd off-line

Foto van vrouw achter computer | Archief EHF
Foto: Archief EHF
Amsterdam

Internetaanbieder Ziggo kampte woensdagavond opnieuw met een storing, zo liet het bedrijf op Twitter weten. Het bedrijf kreeg gisteren voor de tweede dag op rij een DDoS-aanval te verduren.

Daardoor raakten servers overbelast en konden klanten geen websites meer laden of berichten versturen.

Uit het hele land kwamen woensdagavond klachten bij Ziggo binnen. Volgens de internetprovider konden meer dan 3,2 miljoen internetklanten last hebben en zijn het alleen klanten in het voormalige verspreidinggebied van Ziggo, nog van voor de fusie met UPC. Volgens Ziggo haden voormalige UPC-klanten er geen last van.

Het is onduidelijk waar de aanval vandaan komt. Het kan volgens Ziggo wel tot na middernacht duren voordat de storing verholpen is.

Bij een DDoS-aanval wordt er zoveel verkeer naar bepaalde servers gestuurd, waardoor die overbelast raken en onbereikbaar kunnen worden. Als de servers het niet meer doen, doet de hele internetverbinding het niet.

Categorie:
Provincie:
Tag(s):